Igazi totógyilkos futam volt a hétvégi Iseum Rallye! Persze ha a végső győztes személyét nézzük, akár azt is mondhatnánk, hogy régóta a levegőben lógott egy Turán Frici-győzelem, de ha azt is hozzátesszük, hogy a 44 éves pilóta nem a jól megszokott Forddal, hanem egy általa jóval kevésbé ismert Hyundaijal hozta össze pályafutása ötödik ORB-futamgyőzelmét, akkor a mostani sikere közel sem országos 1-es, hogy a totós hasonlatnál maradjunk.
Frici a hétvégén ellenállhatatlan formában versenyzett – érdemes megnézni az első napi belsőjüket – és mindössze 50 teszt km-rel a tarsolyában végig uralta a Szombathely Rallye-t. Az i20-as minden esetre marad Székesfehérvárra is, mert akárcsak a mostani hétvégén, úgy három hét múlva is ütközik a hazai bajnokság a szlovákkal, ahol Frici Fordja is fut.
Mivel Turán nem csak versenyez, hanem versenyezteti is az R5-ös Fiestát, újra szabad versenyautó után kellene néznie, de Lovász Pálék továbbra is rendelkezésére bocsájtják a Hyundait.
Vincze Ferenc is egyből aláírta volna a verseny előtt a második helyet, hiszen a Miskolc Rallye-t kénytelen volt kihagyni, ráadásul új autó után is kellett néznie. A technika esetében barátja, ifj. Kiss László nyújtott segítő kezet a szécsényi versenyzőnek, hisz a miskolci pilóta Fordjával teljesítette az Iseum Rallye-t. Az ismeretlen autóval a negyedik helyen zárt az első nap, aztán vasárnap, a második, 22 km-es szakaszon rettenetesen beletalált, még Turán is kapott tőle 12,5 másodpercet. A második körre aztán kicsit megtört a lendülete Vinczének, plusz Turán ismét odapattant a gázra, de a második hely így is egy győzelemmel ér fel az ORB tavalyi bronzérmese számára, aki új navigátorral, Farnadi Ágnessel teljesítette az Iseum Rallye-t.
A meglepetések sora pedig itt még koránt sem ért véget! Ranga Péter állhatott fel ugyanis a dobogó legalsó fokára. A pécsi pilóta költségvetése nem állt össze egy teljes ORB-szezonra, így a tavalyi Mikulás Rallye óta nem ült versenyautóba. Ranga aztán Holczer Dániellel az oldalán nekivágott a bajnokság harmadik futamának, ahol az első nap még érződött a féléves kihagyás a Veszprém Rallye tavalyi győztesének a teljesítményén, hisz „csak” hatodikok voltak szombaton. Aztán a második nap akárcsak Vincze, többet gyorsult, mint a közvetlen riválisai, és három helyet javított az összetettben.
A negyedik és egyben legnagyobb meglepetés az volt, hogy Hadik András hibázott és kiesett! A miskolci versenyző ugyan nem volt vészesen lemaradva Turántól, de szombaton nem talált fogást a hyundaios pilótán, majd a második nap rögtön az első gyorsaságin hibázott és egy saras kanyarban kiütötte a Ford Fiestája jobb hátsó futóművét, így a bajnokság eddigi éllovasa 0 ponttal zárta a harmadik fordulót.
A negyedik-ötödik helyen két miskolci pilóta következett Kazár Miklós, Balogh János sorrendben. A hatodik pozícióban az a Bútor Róbert végzett, aki a fél éve, egyre csak elhatalmasodó ralielvonási tüneteit egy Szombathely környéki gyors kocsizással csillapította. Ahogy Robi fogalmazott, eddig nem igazán rajongott a vasi gyorsasági szakaszokért, de egyszerűen nem tudott tovább várni és az előzetesen tervezett veszprémi futam helyett már az Iseum Rallye-n autóba ült.
A 3-as kategóriában a szombathelyi futamra beugró és az összes szakaszt megnyerő Ifj. Cseh Vilmos szerezte meg az első helyet, míg az ORC-ben, Gyarmati Ariel Miskolc után duplázott. A siófoki versenyző az első napot követően csak az ötödik volt a kategóriájában, de vasárnap hiperűrsebességre kapcsolt, és úgy elverte az ORC mezőnyét, mint jég a határt. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Iseum Rallye-t végig vezető Rongits Attila az utolsó szakaszon kiesett, de Gyarmati tempóját jól mutatja, hogy a P csoportos Mitsubishivel a hetedik helyet szerezte meg a nagy abszolútban.
A 2018-as Iseum Rally végeredménye:
1. | Turán Frigyes – Bagaméri László #4 Hyundai i20 R5 |
1:13:32.9 | ||||
2. | Vincze Ferenc – Farnadi Ágnes #3 Ford Fiesta R5 |
1:14:04.8 | +31.9 +31.9 |
|||
3. | Ranga Péter – Holczer Dániel #11 Škoda Fabia R5 |
1:14:05.9 | +33.0 +1.1 |
|||
4. | Kazár Miklós – Tóth Zsolt #2 Škoda Fabia R5 |
1:14:21.4 | +48.5 +15.5 |
|||
5. | Balogh János – Szőke Tamás #10 Škoda Fabia R5 |
1:14:27.8 | +54.9 +6.4 |
|||
6. | Bútor Róbert – Tagai Róbert #12 Škoda Fabia R5 |
1:14:31.2 | +58.3 +3.4 |
|||
7. | Velenczei Ádám – Szedő Csaba #5 Hyundai i20 R5 |
1:14:53.0 | +1:20.1 +21.8 |
|||
8. | Trencsényi József – Verba Gábor #7 Škoda Fabia R5 |
1:15:17.5 | +1:44.6 +24.5 |
|||
9. | Kovács Antal – Istovics Gergely #14 Ford Fiesta R5 |
1:15:19.4 | +1:46.5 +1.9 |
|||
10. | Gyarmati Ariel – Kocsis György #21 Mitsubishi Lancer Evo8 |
1:15:30.1 | +1:57.2 +10.7 |
A bajnokság következő futamára mindössze három hetet kell várni, hisz június 15-17. között rendezik a negyedik fordulót, a Székesfehérvár Rallye-t.
A verseny részletes eredménye erre linkre kattintva érhető el, illetve további információk és érdekességek olvashatók Iseum Rallye-val kapcsolatban a verseny honlapján.
Szöveg: Vörös Gergő
Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám