A rajongók pontosan tudják, mi az a 4Runner – a Toyota pickup alapokra felhúzott, alvázas szabadidőjárműve. Van azonban az észak-amerikai 4Runnernek egy távoli unokatesója, a Fortuner, amely ugyanezt az elvet követi, de a Tacoma helyett a Hiluxra épül, és ezt kevesebben ismerjük, pedig mivel nem benzin-, hanem dízelmotor hajtja, méghozzá a nálunk szokásos 2,4-es helyett 2,8 literes, 177 lóerős egység, több létjogosultsága volna Európában (ha mostanában nem volna kötelező utálni a dízeleket.)

Dögös terepsportkocsi platós kisteherből 1

Na, ebből az autóból épített sportverziót az új-zélandi importőr. A motor nem változott, a futómű sem, tehát szimpla optikai tuningról van szó, ám ez is sokat dob az autón: a fekete méhsejt-rácsozatú hűtőmaszk önmagában megér minden felárat, de azt az 1500 helyi dollárt (286 ezer Ft), amibe a csomag az alapját adó, gazdagabb felszereltségű Fortuner Limited verziónál kerül, feltétlenül.

Dögös terepsportkocsi platós kisteherből 17

A pakkot első és hátsó aerodinamikai elemek, robusztus fellépők és 18 colos felnik teszik teljessé. A felszereltség meg amúgy is gazdag: 7 ülés, bőrkárpit, 11 hangszórós JBL hifi, motoros csomagtérajtó jár a kocsihoz. Ennél lényegesebb persze a 2,8 tonnás vontatható tömeg és a 700 mm-es gázlómélység, hiszen mégis csak terepjáróról van szó, még ha sportautó is.