A hulladékszállítás megfelelő üzem lehet egy elektromos hajtáslánccal ellátott haszonjármű számára, hiszen sok megállással jár, melynek következtében rengeteg energia táplálható vissza az akkumulátorokba a rekupációs fékezéssel. A 12 milliós kínai metropolisz élen jár a nullemissziós technológiák támogatásában, ugyanis 10 év alatt teljes, 16 ezret meghaladó buszflottáját is elektromosra cserélte.
Világelső dömperek
A BYD májusban újabb frontot nyitott az elektromos haszonjárművek terén, ugyanis nemrég 500 elektromos dömper szállításáról írt alá szerződést Sencsen városával. Ez lesz a világ első elektromos nehéz kategóriás akkumulátor-technológiás flottája. A BYD T10ZT 9,6 méter hosszú, össztömege pedig eléri 31 tonnát. 10,6 köbméteres teknővel rendelkezik, 435 kWh teljesítményű lítiumion-akkumulátorcsomagja pedig 90 perc alatt teljesen feltölthető. A jármű egy feltöltéssel 280 kilométert tud megtenni.
Ezúttal a helyi hulladékszállítás károsanyag-kibocsátásának csökkentése került terítékre. Sencsen választása a BYD négytengelyes kukásautóra (nyitóképünk) esett, mely egy feltöltéssel 284 kilométert képes megtenni. Mindezt ráadásul úgy, hogy 10,6 köbméteres szemétgyűjtője teljesen tele van. A járművet hosszú élettartamra tervezték, ugyanis akkumulátoraik 5000 kisütés, vagy 14 évi használat is meg tudják őrizni kapacitásuk 80 százalékát. Sencsen 500 darab elektromos kukásautót vásárolt.
Nem csak Kínában hódítanak a BYD elektromos kukásautói, ugyanis nemrég a konszern bejelentette, hogy Indaiatubába (São Paulo megye) összesen 200 darab T8A típusú, kéttengelyes kukásautót szállítanak 2023-ig. A brazilok által vásárolt hulladékgyűjtő teherautók össztömege eléri a 21 tonnát. Akkumulátoraik gyorstöltéssel mindössze 3 óra alatt feltölthetők, egy feltöltéssel pedig 100 kilométert képesek megtenni. Ezen paramétereknek köszönhetően akár két műszakos rendszerben is használhatók.
Elektromos kukásautót nem mellesleg már egy magyar cég is készített, a hírek szerint hamarosan elindulhat a nullszéria legyártása.