Ahogy tavaly, idén is a Toyota a legértékesebb autómárka, ám visszacsúszott 6 helyet, így már csak a 36. a világgazdaság 100 legnagyobb szereplőjét rangsoroló listán, a BrandZ Top 100-on.

Ugyanennyi esett a Mercedes, a BMW viszont 12 hellyel szorult hátrébb, így Stuttgart megelőzte Münchent: a BMW, amely 2012-ben első, azóta pedig második volt a ranglétrán, most visszacsúszott a harmadik helyre.

2014 óta tart a Ford és a Honda házi versenye a negyedik helyért; tavaly az amerikai vállalat került az élre, és idén is megőrizte pozícióját, ám csak hajszállal: a két vállalat márkaértéke között 47 millió dollár csupán a különbség, kevesebb, mint amennyiben a Mercedes vezet a BMW előtt (60 millió).

Többet ér a Mercedes, mint a BMW 1

A Top 5 autómárka értéke, millió dollárban kifejezve.

Ez az öt márka fért csupán bele a Top 100-ba; a tavalyi századik Nissan idén már kívülről szemlélte a küzdelmet, de azért így is a világ hatodik legértékesebb autómárkája. Mögötte az Audi és az egy év alatt 60%-kal erősödő (!) Tesla áll, a tízes listát pedig két újonc zárja: a Maruti-Suzuki soha nem szerepelt még a BrandZ listáján, a Volkswagen pedig a 2015-ös dízelbotrány után idén először kerül vissza a bűvös körbe.

Fogyasztói felmérések rámutattak egyébként, hogy  VW márka ajánlása javult, a márkába vetett hit majdnem helyreállt, a cégben azonban továbbra sem hisznek a fogyasztók – magyarul egy hitelét vesztett gyártó készít nagyra becsült termékeket.

Többet ér a Mercedes, mint a BMW 2