Sera, azaz ’lesz’ – stílusosan ebből a francia szóból származik a futurisztikus Toyota kupé elnevezése. Az autó, amely szinte tökéletesen adta vissza az 1988-as AXV-II koncepciójármű hangulatát, mindössze hat évet élt meg, mielőtt eltűnt volna a süllyesztőben, ám egyedisége miatt megérdemli, hogy megemlékezzünk róla, főleg, mert most előkerült egy eladó példánya Angliában.

Eladó egy sirályszárnyas Toyota. Tényleg. 1

Ez az az autó, amelyre licitálhatsz. Minimálár nincs, balkormány sincs, soha nem is volt, hiszen az autót kizárólag a japán belpiacra gyártották.

Az autó a Starlet (a Yaris elődje) alapjaira épült, másfél literes, 16 szelepes motorja 110 lóerőt tudott, és a Toyota ezt elegendőnek is találta. A vásárlók már kevésbé: turbómotorokkal, illetve egyéb tuningokkal kísérleteztek, a Wikipedia úgy tudja, legalább két példányát 300 lóerőre húzták fel.

Eladó egy sirályszárnyas Toyota. Tényleg. 2

Nem véletlen az MR2-t idéző hátsó lámpasor: a Sera a Toyota sportkupéjának belső vetélytársa volt. Elvileg.

Az autó mégsem erről híres, hanem csupaüveg sirályszárnyas ajtajairól, amik a prémium sportautók hangulatával ruházták fel ezt a se nem prémium, se nem sportautó kupét.

A Coys aukciós ház most árverésre bocsátja a Sera egy példányát, reményeik szerint 2-4000 fontot (725 000 – 1 450 000 Ft) hozhat a kocsi, ami igazán nem sok egy olyan autóért, amelyhez annak idején fedélzeti faxot, illetve a sirályszárnyas ajtókra rögzíthető síléctartót (hogyan?! miért?!) is lehetett rendelni.

Eladó egy sirályszárnyas Toyota. Tényleg. 3

Helytakarékos ki- és beszállás. A napsütés ellen bepattintható árnyékolót kínált a gyártó.