Most erre a videóra lapátolják a lájkokat az emberek, mindenki értetlenül áll a kis Fiat Panda előtt, ami igen komoly, nyaktörő tempóval halad valahol egy autópályán. (A videó hemzseg a szabálytalan, elítélendő viselkedéstől: videó készítése kézből, vezetés közben, veszélyes gyorshajtás, így természetesen senkinek sem ajánljuk, hogy autója végsebességét ilyen körülmények között próbálja ki, főleg fél kézzel felvételt készítve.)

Quando l'uomo in #BMW incontra l'uomo in #Panda, l'uomo in BMW è morto. #DasPanda➡️ https://www.instagram.com/Carblogitalia/*non condividiamo assolutamente i comportamenti tenuti nel video e sconsigliamo in ogni modo a tutti di tenere atteggiamenti simili al volante. Attenzione !

Közzétette: CarblogItalia – 2018. május 29.

A sebességadatokra a mögötte haladó 5-ös BMW műszerfaláról következtethetünk, ami eléri a 210 km/órás tartományt is. Ez a BMW volánja mögött is koncentrációt igénylő tempó, de a Fiat Pandával végképp intenzív élmény, főleg, ha akad pár kellemes huppanó az aszfalton.

Értem én, hogy Fiat Panda, de mi hajtja? A felvétel alapján ez egyértelműen a modern kivitel 2011-ben bevezetett második generációja, amiből nem készült 100 lóerős sportverzió. Ezzel szűkül a kör, és nehezebb a feladat, az 1,2 literes FIRE motor hiába négyhengeres, még hátszéllel, lejtőn se képes belekarcolni a kétszázba, a gyári végsebesség 159 km/óra, a motor mindössze 60 lóerős.

Tehát az ezeréves blokkot kizárhatjuk. Az 1,3-as Multijet, akárcsak az összes modern turbódízel, némi unszolásra képes plusz teljesítményt leadni, de nem ez a befutó. A legerősebb gyanú szerint ebben a kocsiban mindössze két henger dolgozott. A 0,9 literes kéthengeres benzines turbómotor 85 lóerővel és 145 Nm nyomatékkal, megfelelő körülmények között már képes lehet a mutatványra, 11,2 másodperc alatt éri el a százat, és 177 km/óra a gyári végsebesség.

A köztudottan direkt többet mérő kilométerórák világában az óra szerinti kétszáz elérhető a következő videó szerint is.

Tehát nincs varázslat, az emberek mégis zabálják a videót, már 15 ezer felett jár a megosztások száma. Talán a Dávid és Góliát effekt dolgozik most is, mindenki azt látja, hogy a kis, apró olasz nem adja meg magát, és tudja tartani a tempót egy fölényes, német prémium típussal.