Unásig ismételt tény, hogy az autók aerodinamikai jellemzői miatt a mai Forma-1-ben szinte lehetetlen a követés és az előzés. A szabályok átírásával – szélesebb és egyszerűbb első, szélesebb, mélyebb, hatékonyabb DRS-t adó hátsó szárnyak – már 2019-re igyekeznek enyhíteni a problémát, de a 2016 végén, bajnoki címe megnyerése után visszavonult Nico Rosbergnek ennél radikálisabb ötlete van.

Miután Monacóban egy héttel ezelőtt édesapjával, az 1982-es világbajnok Keke Rosberggel közösen tartott bemutatót, apja bajnoki autóját látva a volt Mercedes-pilóta felvetette, hogy a Forma-1-ben az 1970-es években feltűnt, az évtized végére tökéletesített, majd 1982 végén betiltott ground effect, azaz a két oldalon lezárt padlólemez alatt nagy sebességgel elvezetett levegő szívóhatása lehetne a megoldás a mai gondokra.

„Megnéztem apu autóját, az csakis a ground effectről szólt. Az autó alatt volt az aerodinamika. Ők bármikor tudták egymást követni, tapadtak egymásra. Az F1-nek talán ebbe az irányba kellene mennie. Remélhetőleg 2021-re sikerül megvalósítani, hiszen csakis az izgalomra vágyunk, csatákat akarunk látni, kerék a kerék ellen. Ez a legfőbb probléma, hiszen sosem volt olyan nehéz, mint manapság. Sajnos jelenleg hiányzik a csata, és a költségeket is csökkenteni kellene, hogy a középcsapatoknak is legyen esélye a sikerre” – magyarázta a német.

Ráérőseknek: korabeli BBC-s dokumentumfilm ground effectről és a szabályokról.