Ideje ránézni ezekre a fékekre, hívta fel Kaptein úr helyi Toyota márkaszervizét, mintha megértek volna a cserére. Kapott egy időpontot a 2005-ös Toyota Priusra, be is ment vele, ám a rutinbeavatkozás kisebbfajta márkaünnepé alakult át: kiderült ugyanis, hogy a bácsi még soha nem cseréltetett fékeket a kocsin – 200 ezer kilométer alatt…
A megoldás nem a csoda és nem is az ügyfél hihetetlen vezetési tudása: a hibridek ugyanis lassításkor nem az üzemi fékeket, hanem a villanymotort vetik be, így az ahelyett, hogy elfűtené (azaz hőenergiává alakítaná) a mozgási energiát, elektromos áramot termel belőle. Ez egyrészt takarékosabbá teszi az autót (a Prius II nagy átlagban 5,2 literrel beéri 100 kilométeren a spritmonitor.de adatai szerint), másrészt nem koptatja a fékeket.