„A Lexus kivezeti a brit piacról a GS modellt. […] Az első generációs GS 1993-as bevezetése óta mintegy 74 ezer darabot adtunk el a modellből Európában, beleértve 20 ezer hibridet. Az idei évben Európa-szerte 1494 darab fogyott a típusból (január-október), 20 százalékkal kevesebb, mint 2016. január-október között. Új fejlesztésre lett volna szükség ahhoz, hogy a GS megfeleljen az Európában 2018. szeptember elsejével hatályba lépő új emissziós szabályozásoknak. Tekintve, hogy a GS a prémium felsőkategória (E-szegmens) felső szélén helyezkedik el, ahol az eladási kilátások eleve korlátozottak, úgy határoztunk, hogy a fejlesztéssel járó beruházások nem indokolhatók.

Ezt az idézetet a Lexus nagy-britanniai importőrének hivatalos Facebook-oldalán találtuk, és mivel ők nem dobálózhatnak csak úgy vaktában gondolatokkal, immár véglegesnek kell tekintenünk azt, amit pletykaként régóta sejtünk: távozik köreinkből a Lexus GS.

Helyébe a Lexus ES lép, amely ugyan elsőkerékhajtású, de az új generációs padlólemeznek köszönhetően nem csak tágasabb és biztonságosabb, de a mélyebb tömegközéppont és a merevebb szerkezet révén pontosabban is vezethető, így alighanem legalább annyi örömöt okoz majd a pilótáknak, mint a GS – eltekintve persze a ténytől, hogy az ES-ből egyelőre nincs ES F variáns (de van F Sport felszereltségi szint, legalább.)