Fernando Alonso jubilál a 2018-as Kanadai Nagydíjon. Ez lesz a spanyol háromszázadik versenyhétvégéje, egyesek szerint azonban nem ér ilyen hamar ünnepelni. A statisztikák szerint ugyanis a spanyol, ha elindul a futamon, akkor csak a 298. strigulát húzhatja be a futamrészvételek mellé. A különbséget a 2005-ös Michelin-botrány miatti Amerikai Nagydíj, illetve a 2017-es Orosz Nagydíj jelenti. Az előbbin az összes pilóta, aki a francia gyártó termékeit használta, a felvezető kör végén a bokszba hajtott, így Alonso is, míg az utóbbin a Honda-motoros McLaren adta meg magát a felvezető körben.
Kevés embernek adatott meg a sportág történetében, hogy ilyen hosszú ideig versenyezhessen. Alonso a negyedik a 300-asok klubjában, mellette csak Rubens Barrichello (326), Jenson Button (309) és Michael Schumaher (308) szerepel az illusztris társaságban.
A 2001-ben a Minardival debütáló spanyolt eddigi karrierje során számos siker érte. 2003-as első, Hungaroringen aratott győzelmét még 31 követte, ezzel a hatodik a legtöbb győzelmet szerző pilóták listáján. Három csapattal, a Renault-val, a McLarennel és a Ferrarival is sikerült futamot nyernie. Majdnem versenyei felén dobogóra is állhatott, eddig 97 alkalommal pezsgőzhetett. 2005-ben és 2006-ban világbajnok lett a franciákkal, ő volt, aki megtörte a Schumacher-dominanciát.
Utolsó sikereit már 4-5 éve aratta, 2013-ban tudott utoljára győzni még a Ferrarival hazai pályáján, míg a V6-os turbókorszakban csak 2014-ben voltak sikeres pillanatai, Kínában és Magyarországon ért fel a dobogóra. Az alábbi táblázat is mutatja, milyen mélyrepülésben van Alonso F1-es karrierje az utóbbi években.
Nem véletlen, hogy elkezdett más irányokba tekintgetni, 2017-ben a Monacói Nagydíj helyett az indianapolisi 500 mérföldes versenyen indult, ahol vezetett is, végül egy motorhiba vetett véget a száguldásnak. Idén pedig a Forma-1 mellett párhuzamosan a hosszútávú vb-n indul a Toyota színeiben. Álma, hogy megnyerje a Le Mans-i 24 órás versenyt, melyre a jövő héten kerül sor.
És hogy mit hoz a jövő a kétszeres világbajnok számára? Szinte minden évben ő áll a pletykák középpontjában, annak ellenére, hogy 2015 óta a McLarennél vezet. Ebben a szezonban is szárnyra kelt számos pletyka. Marad a McLarennél, visszamegy a Ferrarihoz, esetleg új kihívás elé néz a Mercedesnél? Vagy itt hagyja a száguldó cirkuszt, és az Indycarban folytatja tovább, esetleg a hosszútávú versenyzésben éli ki magát? Bárhogy is lesz, kétségtelen, hogy eddigi pályafutásával Fernando Alonso beírta magát a Forma-1 legnagyobbjai közé.