Csak Baby Benz-nek hívták a Mercedes egykori legkisebb modelljét, a 190-est, mely megjelenésekor szokatlanul kompakt formátumú volt ahhoz képest, hogy milyen autók gurultak háromágú csillaggal. A közönség azonban hamar elfogadta a korszerű és biztonságos autót, mely képes volt a nagyobb limuzinok kényelmét és minőségét hozni. Nem mellesleg remekül teljesített a versenypályákon is.

190-es Mercedesből kétség kívül a Cosworth motoros verziók illetve az Evo II-es számít a csúcsnak, pedig az AMG és a Brabus is foglalkozott a típussal. Utóbbiból bukkant fel egy igazán egyedülálló darab megközelítőleg 50 millió forintnak megfelelő összegért. A Brabus 190E  3,6 S Lightweight tökéletesen hozza azt, ami miatt a ’80-as évek tuningja még mindig menő.

Páratlan ritkaság ez a Brabus tuningos 190-es Merci 1

Páratlan ritkaság ez a Brabus tuningos 190-es Merci 33 Páratlan ritkaság ez a Brabus tuningos 190-es Merci 34

Az élénkpiros színű autó hűtőmaszkját is erre a színre fényezték, csak a rácsozást hagyták meg feketének. Így legalább jól harmonizál a polír peremes, pókhálós könnyűfém felnikkel és a fekete feliratokkal. A bitang Brabus 190E története egyébként 1988-ban kezdődött, amikor megjelent a 3,6 literes verzió koncepciója, melyet a közönség lelkesen fogadott, ám a hátsó ülések és a klíma hiánya miatt ezeket mind visszapakolták a legyártott példányokba.

2008-ban Sven Gramm, a Brabus PR-igazgatója azonban szeretett volna egy autót, ami hű az eredeti tervekhez és megépítették neki a képen látható 190-est, melyben nincs klíma, nincsenek hátsó ülések, mert a pad helyén alumínium bukórács kapott helyet, az első üléseket pedig kevlár Recaro-kagylókkal helyettesítették. A projekthez egy 2,6 literes 190E-t használtak fel, aminek motorját 3,6 literesre bővítették, így jön ki belőle 286 lóerő és 365 Nm nyomaték.

Álló helyzetből 100-as tempóra 6,3 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 250 km/óra feletti. Ezzel egy kicsit gyorsabb is, mint a csúcsnak számító 190 E Evo II.