Épül a Brenner-bázisalagút Olaszország és Ausztria között, a projekt pedig joggal nevezhető gigaberuházásnak. Az alagútrendszer két egyvágányú alagútból fog állni, melyek közt egy kisebb átmérőjű menekülő/szervízalagút is lesz. Az alagútban két helyen lesz lehetőség a vonatok előzésére, ezzel nagyobb átbocsátóképességet teremtve meg. Ugyanis a csak 160 km/h sebességgel haladó tehervonatok feltartanák a 250 km/h-val haladó személyszállító vonatokat. Az alagútépítés meggyorsítása végett nem csak a két végén fúrnak, hanem további két helyen is. Ez a további két kijárat az alagút befejezése után csak biztonsági célokat szolgál majd.

Megnyitása 2026 körül várható, költsége 2006-os árakon kb. 6 milliárd euró (1900 milliárd forint, elég felfoghatatlan összeg ezért kiírjuk végig: 1900 000 000 000 Ft).  Ez az útvonal része a transzeurópai vasúthálózatnak. A megnyitás után a tervezett forgalom napi 80 személyszállító és 320 teherszállító vonat.

A munka jelenleg még a fúrási fázisnál tart, amihez elengedhetetlen a hatalmas fúrófej csatasorba állítása. Ezt a napokban szállítják a megfelelő helyre, az olasz A22-es autópályán. A szerelvény csak éjjel közlekedik este tíz és hajnal három óra között, két napon keresztül. Teljes tömege 270 tonna, hossza 47 méter, szélessége 7 méter. 24 keréken gurul, az utat pedig alagutak, hidak nehezítik.

270 tonna, és 47 méter hosszú, ilyen egy valóban különleges szállítmány 1