2014-ben az Aston Martin legyártott tíz darab DB10-est a világ talán legnevesebb titkosügynökének, James Bondnak. Akkor láthatta először a közönség a következő Vantage formáját, a sorozatgyártású autóra pedig további három évet kellett várni és valószínűleg senki sem lepődött meg rajta, aki látta a Spectre című filmet, ahol a történet szerint egy római autós üldözés után a Tevere vizében végzi.

Nem csoda, hogy megpihentek mielőtt előhozakodtak volna az új Vantage-el, hiszen az Aston Martinok formája nagyjából a kezdetektől alig változott. Egészen eddig. Most viszont nagyot. Az angolos visszafogottság a múlté, ez már a harsány színválasztással is világossá válik. Nincs ennél feltűnőbb autó most a bokszok mögött, ez egészen biztos.

Ennyit kell reszelni egy Aston Martinon, hogy versenyautó legyen 1
Ennyit kell reszelni egy Aston Martinon, hogy versenyautó legyen 25

Ez a diffúzor önmagában is van akkora, hogy a szövegkiemelő árnyalat nélkül is messziről lászik, itt valakik nagyon komolyan foglalkoztak a levegő hatékony terelésével.

Hogy mégis mi köze van ennek a sportkocsinak a Le Mans-i 24 órás versenyhez? Van belőle a pályán egy egészen friss versenyautó is, mely a szabályváltozások miatt nagy változáson ment keresztül az elődjéhez képest. A 97-es rajtszámú Aston Martin tavaly összetettben a 17. helyen futott be Le Mans-ban, amivel megnyerték a GTE Pro kategóriát.

Ezért aztán kíváncsian várjuk, hogy milyen eredménnyel zár a friss fejlesztésű Vantage. Az időmérő után 3:52,486-os idővel a mezőny végén, ötvenedik helyről vágnak neki a szombat 3-kor elstartoló Le Mans-i 24 órás versenynek.

Ennyit kell reszelni egy Aston Martinon, hogy versenyautó legyen 26

Akárcsak az utcai autó esetében, itt is kidobták belőle a szívómotort, ebben az esetben is az AMG-vel 4 literes, V8-as biturbóját pakolták bele jócskán az első tengely vonala mögé, méghozzá jó mélyre, hogy ezzel is a talaj közelében tartsák a súlypontot. Egyedi Borg Warner turbófeltöltőket kapott és elektronikus lefújószelepet. A teljesítménye beállítástól függ, de nagyjából 550 lóerőt tud, mellé 700 Nm nyomaték társul. Ez egy hatgengos Xtrac szekvenciális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre, ahol – szemben az utcai elektronikusával – mechanikus, önzáró differenciál van.

Ennyit kell reszelni egy Aston Martinon, hogy versenyautó legyen 27

Könnyű alumínium váza van a versenyre készített Aston Martin Vantage-nek, amin szénszálas karosszériaelemek vannak. Persze pillanatok alatt teljesen levetkőztethető az egész autó, hogy a szerelők könnyen hozzáférhessenek a technikához. Az új szabályok miatt is nagyon rámentek az aerodinamikára, melynek remek példája a penge száron ülő tükör.

Ennyit kell reszelni egy Aston Martinon, hogy versenyautó legyen 28

Alaposan kiszélesítették az Aston Martin Vantage karosszériáját, a lámpák formája ugyan megegyezik, de a mögöttes tartalom már cseppet sem. A drágakő jellegű vetítőlencsék helyett két körbe rendezték a LED-eket és hozzácsaptak még párat a lökhárítóba. Elvégre Le Mans-ban éjszaka sem áll meg a verseny, akkor pedig nem árt, ha lát is valamit a pilóta mielőtt befordítja a pilóta a Mulsanne-ba a gépet.

Ennyit kell reszelni egy Aston Martinon, hogy versenyautó legyen 29

Karbon elemekkel teljesen leburkolják a GTE Pro kategóriás Vantage alját. Megnövelték az első légterelő és a diffúzor méretét is, valamint kapott egy gigantikus hátsó szárnyat, mert ide már nem elég a szépen ívelt csomagtérfedél által biztosított leszorítóerő. Az autó a szabályoknak megfelelően 1245 kilogrammot nyom, tehát három mázsával könnyebb az utcai változatnál. A fékeket az Alcon szállítja, elöl hat-, hátul négydugósak.