A Kamaz úgy döntött, hogy kihasználja a Világbajnokság miatt Oroszországra irányuló nemzetközi figyelmet, ezért lehetővé tette, hogy drukkerek is utazhassanak legfrissebb fejlesztésével. A nem mindennapi utazást Kazánban, a bolgártörökök által alapított városban élhetik át a látogatók.
Az önvezető jármű a Franciaország-Ausztrália meccs előtt fogja szállítani az utasokat a szurkolói zóna és a stadion között. A KAMAZ-1221 SHATL gyalogosoktól és más egyéb közlekedési résztvevőktől teljesen elzárt pályán állítják forgalomba és a két „végállomás” között mindössze 1300 métert tesz meg egy-egy fuvar alkalmával. Tatárföld fővárosa 6 világbajnoki találkozónak ad otthont, azt azonban még nem tudni, hogy más mérkőzéseken is bevetik-e a kis Kamazt.
Ennek hátterében az áll, hogy ilyen vezető nélküli járművek hivatalosan még nem közlekedhetnek Oroszországban. Az orosz kormányzat ugyanis attól tart, hogy ha esetleg baleset érne egy önvezető teherautót, vagy autóbuszt, az rossz fényt vetne Oroszországra. Putyin ennek ellenére nagyon hisz ezekben az új fejlesztésekben. Korábban arról számolt be a sajtónak, hogy az oroszok már dolgoznak önvezető atom tengeralattjárókon, de azt is lehet már tudni, hogy egy hónappal ezelőtt sikeres volt Kamaz önvezető teherautójának a tesztje, melyet a Krím-félszigeten hajtottak végre.
A Kamaz-1221 SHATL teljesen elektromos hajtású, így nem szennyezi a környezetet. A jármű az ötös szintű önvezetést tudja, vagyis nem rendelkezik kormánnyal, vagy vezetőüléssel, teljesen automatikus üzemmódban képes végezni a dolgát. Az utasok a fedélzeti számítógép segítségével határozhatják meg hol akarnak megállni, igaz, egyelőre csak előre beprogramozott megállóhelyek között választhatnak. A járművet a forradalmian új, 5G kommunikációs technológiával szerelték fel, mely legalább tíz megabitnyi adatot képes továbbítani másodpercenként.
A Kamaz még tavaly adott hírt arról, hogy 400 millió rubelt fordítanak önvezető járművek fejlesztésére. Az orosz kormány pedig 612 millió rubeles alapot hozott létre, mellyel a helyi gyártókat kívánják segíteni. A Kamaz ettől az évtől kezdve kísérleti önvezető járműveket állít forgalomba saját gyárának területén, 2021-ben pedig megjelennek az első ember nélküli irányítással közlekedő nyerges vontatóval. A gyártó várakozásai szerint 2035-re a buszok és a teherautók automatikus üzemmódban fognak közlekedni.