A Forma-1-es Spanyol Nagydíj után a ferraris Sebastian Vettel arra panaszkodott hogy eltérő ívek használatával ki lehet játszani a virtuális biztonsági autó jelentette tempókorlátozást. Az F1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting akkor nem értett egyet a négyszeres világbajnokkal, de azóta az FIA-nál jobban utánanéztek és kiderült, hogy a németnek igaza van, ezért dolgoznak a trükközési lehetőség kizárásán.

„Igen, mostanra rájöttem én is. A rendszer által 50 méterenként elvégzett mérés a célvonaltól számít, így ha valaki le tudja rövidíteni a távot, akkor minimális időt nyerhet. A szoftveres szakembereinkkel úgy számoltunk, hogy olyan 150 ezredmásodpercet lehetséges nyerni” – magyarázta Montrealban.

„Nem sok, de a Forma-1-ben már megéri ennyit összehozni. De ez a maximum, legalábbis a szoftveres embereik nekem ennyit mondtak. Ezt ki tudjuk javítani, bombabiztossá tehetjük a rendszert” – tette hozzá.