A Forma-1-ben 2018-ban még a korábbiaknál is nehezebb az előzés, így a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az előzési zónák módosítgatásával próbál javítani a helyzeten, mielőtt jövőre életbe lépnek az előzéseket könnyíteni hivatott aerodinamikai szabályok.

A hétvégén az F1 a jelenlegi formájában Forma-1-es versenyre még nem használt Paul Ricard pályára érkezik, és bár a nyitott, két komoly egyenest is tartalmazó helyszínen talán ne lesz gond az előzés, az újjáélesztett Francia Nagydíjra két DRS-zónát jelölt ki az FIA. Az első a célegyenesen lesz majd, míg a második a hátsó egyenes első szakaszán.

A felügyelőszervezet a pénteki edzésektől figyelni fogja, mennyire hatékonyak az előzési zónák, és ha nem elégedettek a helyzettel, a hátsó egyenes második, a sikánt követő szakaszára is kijelölhetnek egy harmadik DRS-zónát.

Más kérdés, hogy Montrealnak idén eleve három zónával futott neki az F1, előzés mégis alig volt.

F1: Két DRS-zóna az új pályán 1