Borús, enyhe időben (24 Celsius-fokos levegő- és 45 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel az autók a Forma-1-be tíz év után visszatérő Francia Nagydíj rajtjához a Le Castellet-i Paul Ricard pályán.
Az első sorból a Mercedes párosa, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas indulhatott, az új, fejlesztett motorral az angolnak jó esélye volt, hogy visszavegye a vezetést a bajnokságban. Mögülük, a második sorból az éllovas Sebasian Vettel és a Red Bull-os Max Verstappen, a harmadikból csapattársaik, Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen, a negyedikből a renault-s Carlos Sainz és a Sauber remeklő ifjonca, Charles Leclerc, az ötödikből a Haas pilótái, Kevin Magnussen és Romain Grosjean várhatták a startot.
A további hazai versenyzők közül a Force Indiá-s Esteban Ocon a 11., a Toro Rossó-s Pierre Gasly a 15. rajkockába állt. Az egy héttel ezelőtt még a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelmét ünneplő Fernando Alonso a 16. helyről futhatott neki a Francia Nagydíjnak.
A Pirelli – eső híján, márpedig annak valószínűsége a verseny idejére lecsökkent – egykiállásos futamot valószínűsített, számításuk szerint ultralágyakon rajtolva az 53 körből 20-25 körrel az első etapra, amely után szuperlágyakra váltva lehet leggyorsabban célba érni. Az élmezőnyből ugyanakkor a Mercedes és a Red Bull versenyzői is szuperlágyakkal kezdtek, így ők hosszabb, 30 körös első etapra készülhettek. Hátrább Nico Hülkenberg és Sergio Perez a legkeményebb, lágy keveréket választotta az első szakaszra, míg Gasly, Marcus Ericsson és a McLaren párosa a szuperlágyakkal kezdett. Mindenki más az utlralágyakon rajtolt.
2018 Forma-1 Francia Nagydíj, futam
A lámpák elalvása után Hamilton jól lépett el, Vettel viszont az első kanyarban összeért Bottasszal, eltört az első szárnya, a finn hátsó defektet kapott, kipördültek. Hátrébb két hazai pilóta, Ocon és Gasly is ütközött, méghozzá egymással, kiestek. Beküldték a biztonsági autót.
A williamsesek, Alonso, Vettel és Bottas is a bokszban járt, lágyakat vettek fel. A sorrend a safet car mögött: Hamilton, Verstappen, Sainz, Ricciardo, Magnussen, Leclerc, Räikkönen, Grosjean, Perez, Hülkenberg, Ericsson, Vandoorne, Hartley, Stroll, Szirotkin, Alonso, Vettel és Bottas.
Nyertesek és vesztesek
A biztonsági autó az 5. kör végén engedte el a mezőnyt, az újrarajtolásnál Hamilton jól lépett el, elöl nem történt pozíciócsere, Leclerc viszont elengedte Räikkönent, hátul Alonso megpördült, Vettel és Bottas elment mellette.
Grosjean támadta Leclerc-t az első kanyarban, ám a fiatal monacói nem hagyta magát, kiterelte a haasost. Räikkönen megelőzte Magnussent, Vettel a 12. helyre lépett fel.
Ricciardo a hátsó egyenesen a DRS-zónában megelőzte Sainzot, fellépett a 3. helyre.
Vettel a rajtbaleset okozásáért 5 másodperces időbüntetést kapott, csapattársa, Räikkönen Sainz megelőzésével megszerezte a 4. helyet.
Vettel Hülkenberg megelőzésével felért a top10-be.
Vettel folytatta az előretörést, a hátsó DRS-zónában elvette a 9. helyet Pereztől. Bottas a 12. helyen állt.
Vettel Grosjeant is maga mögé utasította, megszerezte a 8. helyet., míg Hülkenberg kiszorította Perezt az első tízből, akit Bottas is megelőzött.
Hülkenberg a hátsó DRS-zónában elvette a 9. helyet Grosjeantól.
Vettel Leclerc-t is utolérte, a DRS-sel simán megelőzte. A ferraris német már a 7. helyen járt, Bottas beragadt a 11. pozícióban.
A négyszeres bajnok tovább haladt, Magnussent is legyűrte.
Grosjean megelőzésével Bottas is felért a top10-be.
Vettel Sainzot is elkapta, az 5. helyen haladt, már csak Räikkönen, a Red Bull-osok és Hamilton volt előtte, igaz, komoly előnnyel.
Leclerc-nél gond volt a gumikkal, visszaesett a 9. helyre, Bottas a nyakára ért.
Az élmezőnyből elsőként Verstappen kereket cserélt, lágyakat vett fel. A holland éppen Vettel elé tért vissza a pályára.
Sainz is felvette a lágyakat.
Bottas megelőzte Leclerc-t, Ricciardo a kör végén kereket cserélt. Az ausztrál is lágyakat kapott. Ricciardo Verstappen és Vettel mögé került, a ferraris német nyert egy helyet.
A Force Indiá-s Sergio Perez valószínű motorhiba (Mercedes) miatt feladni kényszerült a versenyt, betolták a garázsba.
Romain Grosjean is 5 másodperces időbüntetést kapott még a rajt utáni, Vettellel való összeérése miatt.
Hamilton is letudta a kerékcseréjét, lágyakat kapott. Räikkönen ideiglenesen átvette a vezetést. Ricciardo a jóval frissebb gumikon visszavette a 4. helyet Vetteltől.
Räikkönen is megjárta a bokszot, a finn autójára szuperlágyakat tettek fel az utolsó etapra, Vettel mögé, az 5. helyre tért vissza. A top10 sorrendje: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Sainz, Vandoorne, Magnussen.
Räikkönen és Vettel helyet cserélt (4-5.), a német elengedte a sokkal frissebb és lágyabb gumikon haladó finnt.
Bottas egy igen lassú, 8,7 másodperces kerékcserén járt, szuperlágyakat kapott a hajrára. A 9. helyre esett vissza.
A Ferrarinál reagáltak Bottasra, Vettelt is kihívták, letöltötte az 5 másodperces büntetését, szuperlágyakat vett fel, és még így az 5. helyre tért vissza.
Räikkönen rohamosan közelített Ricciardóhoz, a csapat is biztatta. A top10 sorrendje tíz körrel a vége előtt: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Sainz, Magnussen, Bottas, Hülkenberg, Leclerc.
Räikkönen már az 1. kanyarban benézett Ricciardo mellé, majd a hátsó DRS-zónában meg is előzte az ausztrált. A finn fellépett a 3. helyre.
A renault-s Sainz (6.) azt jelentette a rádión, hogy nincs motorerő. Magnussen és Bottas is elment mellette.
A williamses Lance Stroll bal elsője felrobbant a 10-es kanyarban, kicsúszott. Virtuális biztonsági autót hirdettek a takarítás idejére.
https://twitter.com/F1/status/1010910843280723968
A VSC-t feloldották, de akció már nem történt, Hamilton sima rajt-cél győzelmet aratott a Paul Ricard pályán, ezzel a versenynaptár összes, 21 helyszínén nyert futamot, karrierje során összesen 26 pályán diadalmaskodott. A címvédő az eredménnyel 14 ponttal átvette a vezetést a bajnokságban Vetteltől. A dobogóra Verstappen és Räikkönen állhatott fel. A további pontokon Ricciardo, Vettel, Magnussen, Bottas, Sainz, Hülkenberg és Leclerc osztozott.