Erre jutott öt országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport.

Nem mindegy az sem, hogy hányan ülnek az autóban. Az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesítenék előnyben.

A tanácsadók az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban kérdezték meg az autósokat. Közülük legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért.

Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.

A németek a leginkább visszafogottak, ők tartanak a biztonsági kockázatoktól. Ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért: a válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna e lehetőségért.

A franciáknak tetszik leginkább az az ötlet, hogy car sharing formában utazzanak önvezető autóban. Az amerikaiak ezzel szemben nem szívesen mondanának le a saját kocsiról.

A Horváth & Partners csoport és a Fraunhofer Institute 2500 autóst kérdezett meg az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban az önvezető autózásról. A reprezentatív online felmérésben mindegyik országból 500-an vettek rész.