Elektronikus SIM-kártyával szereli fel új generációs modelljeit a Toyota. A 2019-ben útjára induló fejlesztés célja, hogy a járművek a világ bármely részéről képesek legyenek kommunikálni a gyártóval. Ezt akár kémkedésre, a személyiségi jogok megsértésére is lehetne használni, mégsem ez a cél, hanem a minél pontosabb diagnosztika.
A fejlesztők azt remélik például, hogy jobban megérthetik, mikor és miért jelentkeznek bizonyos hibák – ehhez rendelkezésükre fognak állni a meghibásodás előfordulását megelőző futásteljesítményi, sebességi és egyéb adatok.
Az is az ügyfelek javát szolgálja, hogy így pontosan azonosítható lesz az esetleges visszahívásokban érintett járművek pontos tartózkodási helye – sőt, akár közvetlenül a járműnek is küldhet üzenetet a gyártó, hogy szervizbe kell vonulnia.
A program egyelőre csak a japán és észak-amerikai piacokon eladott autókat érinti.