Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autót (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 1

Mazda RX 8
(Gyártás: 2003. július – 2004. május)
Az első alsó keresztlengőkar csuklójában repedések keletkezhetnek, ami a csukló törését és leválását okozhatja. A hiba befolyásolhatja a jármű kormányozhatóságát.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 2

Nissan Qashqai
(Gyártás: 2017. június – 2018. január)
Szoftverhiba miatt nem működik az irányjelző hibájára figyelmeztető visszajelzés.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 3

Mercedes-Benz A-osztály
(Gyártás: 2017. szeptember – 2018. március)
Az első kerékív környékén hegesztési varratok hiányoznak, ami gyengíti a karosszéria energiaelnyelő képességét.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 4

VW Polo
(Gyártás: 2016. október – 2017. május)
A bal hátsó ülésen magától kioldódhat a biztonsági öv csatja.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 5

Mercedes-Benz A-, B-, C- és E-osztályok, AMG GT, GLA és GLC
(Gyártás: 2018. január – március)
A vezető oldali légzsák gázgenerátorának tokozása nem megfelelő. A légzsák nem tudja betölteni feladatát, a tokozásból az utastérbe repülő szilánkok sérüléseket okozhatnak.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 6

Toyota Tundra
(Gyártás: 2017. január – február)
A bal hátsó ülés csavarjait rosszul csavarták be, ami balesetben fokozott sérülésveszélyt eredményezhet.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 7

Mercedes-Benz A-osztály
(Gyártás: 2017. szeptember – 2018. március)
Az Isofix gyermekülés-rögzítő aljzatokat rosszul hegesztették be, balesetben elengedhetnek, súlyos sérülésveszélynek téve ki a gyermeket.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 8

Chrysler Pacifica
(Gyártás: 2015. november – 2017. augusztus)
A bal hátsó ülésen magától kioldódhat a biztonsági öv csatja.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 9

Mercedes-Benz Sprinter
(Gyártás: 2018. január – március)
Az első ülések magasságállító szerkezetét rosszul szerelték össze, ráfutásos ütközés esetén az ülések nem várt módon elmozdulhatnak.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 10

Toyota Auris, Corolla
(Gyártás: 2006 – 2013)
Az első utaslégzsák gázgenerátorát fordítva szerelték be, a légzsák nem működik megfelelően.

Egyszerre öt visszahívásban is érintett a Mercedes 11

Mercedes-Benz Sprinter
(Gyártás: 2017. szeptember – október)
Az elülső oldalfalon hegesztési varratok hiányoznak, ami balesetben fokozott sérüléshez vezethet.