Stefan Bellof 1983. május 28-án egy Porsche 956 C volánja mögött írt történelmet: 6 perc 11,13 másodperces köridőt futott a németországi Nürburgring nagykörén. Rekordja három és fél évtizeden át állta a kihívók támadásait, ám most megdőlt: Timo Bernhard egy másik Porschével, a 919 Hybrid Evo versenyautóval 5 perc 19,55 másodperc alatt ért körbe a pályán.
A részletekkel még adós a Porsche, reméljük, a nap folyamán filmet is tesznek közzé a csúcsról. Az autó egyébként nem egy „szabályos” versenyautó: miután a Porsche visszavonult a WEC hosszútávú világbajnokságból, LMP1-es versenyautójukat felszabadították az FIA által előírt korlátozások alól, és most már második pályacsúcsukat futják vele.
Szemben a korábbi rekorder Porsche 956C 2,6 literes 620 lóerős benzinmotorjával, a 919-ben hibrid hajtás van. Négyhengeres benzinmotorja ebben a konfigurációban 700 lóerős, de a villanymotorok támogatásával a rendszerteljesítmény 1100-1200 lóerő között van.
Sokat elárul az új rekordról, hogy Stefan Bellof 202,07 km/órás átlagsebességet ért el anno és azóta sem autózott senki 200 feletti tempót egészen mostanáig. Benrhnard 234,69 km/órás átlaggal teljesítette az eredetileg 22,8 km hosszúról, az átépítések miatt mostanra 20,832 kilométeresre rövidített pályán.
Bernhardrnál aligha találhattak volna alkalmasabb személyt a rekord ledöntésére, ugyanis Alain Prost és Walter Rörhl mellett mindig is Bellof volt a példaképe, olyannyira, hogy a német halálának 30. évfordulóján 2015-ben egy spái versenyen Bernhard egy Bellof-dizájnos sisakban versenyzett. Bernhard persze nemcsak ezért, hanem sportsikerei kapcsán is alkalmas volt a 919 Evo vezetésére, a Le Mans-i 24 órást eddig ötször nyerte meg.