A Renault (és a Red Bull) eddigi legnagyobb hátránya az volt a Mercedesszel és a Ferrarival szemben, hogy az időmérőn nem tudott olyan motormódot használni, amely varázsütésre több lóerővel megnöveli a teljesítményt.

Eddig.

Az Osztrák Nagydíjra ugyanis a Renault fejlesztéssel készült, mostantól minden csapata használhatja az új varázsüzemmódot.

„Mostantól van időmérős motormódunk, nemcsak mi, hanem az ügyfeleink is használhatják” – mondott jó hírt a Red Bullnak és a McLarennek is Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezetője.

„Korábban csak egy kicsivel nagyobb teljesítménnyel számolhattunk az időmérőn, a mostani ugrás jelentősnek mondható.”

Abiteboul sietett leszögezni, hogy az új üzemmódnak nincs köze ahhoz, hogy Spielbergre végre elkészült a még tavalyra ígért új MGU-K, amelyre a Red Bull egyelőre nem is tart igényt.

„Ennek semmi köze az MGU-K-hoz. A belső égésű motorral sikerült előrelépnünk. Az új MGU-K könnyebb, kompaktabb és megbízhatóbb, mert pontosabban tudjuk kontrollálni a hőmérsékleteket teljesítményvesztés nélkül.”

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója szerint a Renault új motormódja körönként akár három tizedet is érhet, így különösen szorossá válhat az osztrák időmérő.

„Meglátjuk, mit hoz nekünk” – fogalmazott óvatosan Max Verstappen a pénteki szabadedzések előtt.