Kevéssé ismert tény, hogy a Toyota benzinkutaknál, autószerelőknél létesített lerakatokkal kezdte németországi pályáját. A döntés nem nélkülözte a logikát: olyanokra bízták az autók értékesítését, akik közvetlen, napi kapcsolatban álltak az emberekkel, és akiknek adni lehetett a szavára.

Így került kapcsolatba a Goslar nevű faluban élő Peter Springer is a Toyotával. 1972-ben Schütte úr, a helyi benzinkutas belépett a Toyota programba, és amikor Springer úr újfent panaszkodni kezdett neki autója minőségéről, felvetette neki, hogy próbálja ki a Corollát.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 1

6890 márkát fizettek a piros Coupéért, és instant függők lettek. Mivel az autó három éven keresztül teljesen megbízhatóan működött, csupán a leszakadt kipufogót kellett cserélni – azt viszont egy nyári vasárnapon megoldotta neki egy Toyotás szerelő, ahelyett, hogy elhajtotta volna őket hétfőig –, a következő autójuk is Corolla lett, egy szedán.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 2

Aztán újabb három év múlva jött egy szürke Toyota Tercel. Ez volt az utolsó Toyota, amit Schütte úrtól vásároltak, egyrészt mert elköltöztek, másrészt, mert ekkor már csillogó szép szalonokból kínálták a Toyotákat.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 3

Vettel is egy Tercelt, majd 1983-ban egy Corolla Liftbacket. Ez volt az első dízel autójuk, és vágattak bele napfénytetőt is. Egy év múlva totálkárosra törték, így jöhetett egy újabb piros, napfénytetős Corolla Liftback, majd egy harmadik 1989-ban – ő látható a képen.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 4

1993-ban ötajtós Corolla került a családhoz.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 5

1999-ben merész lépésre szánta rá magát a család. Hátat fordítottak a Corollának és a piros színnek: új kedvencük az ezüst Avensis volt…

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 6

… egészen 2002-ig, amikor megjelent a piacon a gyári navis Corolla…

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 7

2004-ben az új generációs Avensis jelentett ellenállhatatlan csábítást. Ekkor még nem tudták, hogy ez lesz az utolsó hagyományos autójuk.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 8

2007 óta ugyanis hibridekkel jár a család.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 9

A második generációs Priust követte a harmadik széria, utána egy Auris…

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 10

majd végül 2016-ban egy negyedik generációs Prius. Herr Springer szerint ez az eddigi legjobb autója, és esküszik, hogy mostantól csak hibrid Toyotát fog vásárolni. Vagy üzemanyagcellásat.

45 év, egymillió hibamentes kilométer, egy márka 11

45 év alatt 975 270 kilométert futott Toyotával Springer úr, egyetlen érdemi meghibásodása a leszakadt kipufogó volt a hetvenes években.