Japán autóban szinte biztos, hogy az üzemanyag-betöltő a baloldalon lesz és arra is jó eséllyel fogadhatsz, hogy a tanksapkát a padlón lévő kis karral tudod nyitni. Pontosabban nem is a tanksapkát, hanem a kis fedelet, ami mögött az üzemanyagtöltő nyílás van.
Japán autóban szinte biztos, hogy az üzemanyag-betöltő a baloldalon lesz és arra is jó eséllyel fogadhatsz, hogy a tanksapkát a padlón lévő kis karral tudod nyitni. Pontosabban nem is a tanksapkát, hanem a kis fedelet, ami mögött az üzemanyagtöltő nyílás van.
Fotó megosztása:
Míg az európai modelleknél nem a vezető kiváltsága az ülésmagasság állítás, addig japán autóban szinte kivétel nélkül csak a sofőr ülését lehet fel-le mozgatni.
Míg az európai modelleknél nem a vezető kiváltsága az ülésmagasság állítás, addig japán autóban szinte kivétel nélkül csak a sofőr ülését lehet fel-le mozgatni.
Fotó megosztása:
Szintén a japán spúrság iskolapéldája, hogy a bal első ülés hátulján nincs zseb. Hiszen azt a vezető nem érné el, tehát nincs rá szükség, a többiek le vannak tojva, ne akarjanak odatenni semmit. Ez itt épp kivétel, két ülészsebes japán autó
Szintén a japán spúrság iskolapéldája, hogy a bal első ülés hátulján nincs zseb. Hiszen azt a vezető nem érné el, tehát nincs rá szükség, a többiek le vannak tojva, ne akarjanak odatenni semmit. Ez itt épp kivétel, két ülészsebes japán autó
Fotó megosztása:
Nincs a műszerfalon fényszóró visszajelző. Mivel a lámpát a bajuszkapcsoló elforgatásával lehet kapcsolni, és az azon lévő festett jelzés remekül látszik vezetés közben is, így a visszajelzőt feleslegesnek ítélték a tervezők. Igaz, hogy sötétben ez nem látszik annyira jó, de ilyenkor meg az utat sem látnánk lekapcsolt fényszóróval. Ugye, hogy felesleges?
Nincs a műszerfalon fényszóró visszajelző. Mivel a lámpát a bajuszkapcsoló elforgatásával lehet kapcsolni, és az azon lévő festett jelzés remekül látszik vezetés közben is, így a visszajelzőt feleslegesnek ítélték a tervezők. Igaz, hogy sötétben ez nem látszik annyira jó, de ilyenkor meg az utat sem látnánk lekapcsolt fényszóróval. Ugye, hogy felesleges?
Fotó megosztása:
De ha már a felesleges dolgoknál tartunk, akkor a japán autók kötelező tartozéka, a kékes fénnyel derengő szent kvarcóra sokkal inkább felesleges. De ez bezzeg minden japán autóban megtalálható. Biztos a pontossághoz, megbízhatósághoz lehet valami köze.
De ha már a felesleges dolgoknál tartunk, akkor a japán autók kötelező tartozéka, a kékes fénnyel derengő szent kvarcóra sokkal inkább felesleges. De ez bezzeg minden japán autóban megtalálható. Biztos a pontossághoz, megbízhatósághoz lehet valami köze.
Fotó megosztása:
Ha régi, benzines japán autóban ülünk, akkor nagy valószínűséggel a motor indulás után nagyon hamar bemelegszik majd. Hogy ez a jól megtervezett hűtőkörnek köszönhető-e, vagy más mágia áll a háttérben, nem tudni, de nem is fontos. Lényeg, hogy egy japán benzines szignifikánsan hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet, mint egy nem japán.
Ha régi, benzines japán autóban ülünk, akkor nagy valószínűséggel a motor indulás után nagyon hamar bemelegszik majd. Hogy ez a jól megtervezett hűtőkörnek köszönhető-e, vagy más mágia áll a háttérben, nem tudni, de nem is fontos. Lényeg, hogy egy japán benzines szignifikánsan hamarabb éri el az üzemi hőmérsékletet, mint egy nem japán.
Fotó megosztása:
Szintén japán hóbort az irídium elektródás gyújtógyertya is, amely elképesztően hosszú élettartamú, a Suzukinál a szerviz által ajánlott csereperiódus 105 ezer kilométer. Mondjuk érezhetően drágább is, mint egy mezei gyújtógyertya.
Szintén japán hóbort az irídium elektródás gyújtógyertya is, amely elképesztően hosszú élettartamú, a Suzukinál a szerviz által ajánlott csereperiódus 105 ezer kilométer. Mondjuk érezhetően drágább is, mint egy mezei gyújtógyertya.
Fotó megosztása:
A régebbi japán modellek sajátossága volt az A-oszlopból fent kinyúló, kézzel kihúzható antenna is. Míg a többi autón jellemzően az A-oszlop tövében, vagy hátul a csomagtartó szélénél volt a sokszor motoros mozgatású antenna, addig a japánok valamiért erre esküdtek.
A régebbi japán modellek sajátossága volt az A-oszlopból fent kinyúló, kézzel kihúzható antenna is. Míg a többi autón jellemzően az A-oszlop tövében, vagy hátul a csomagtartó szélénél volt a sokszor motoros mozgatású antenna, addig a japánok valamiért erre esküdtek.
Fotó megosztása:
A japán autók jellemzően kulcs nélkül is bezárhatók, úgyhogy lenyomjuk a belső ajtózáró gombot, majd az ajtót meghúzott kilinccsel csapjuk be. Az eljárás teljesen logikus, így nem csapódhat be véletlenül az autó, hogy kizárja a gazdáját.
A japán autók jellemzően kulcs nélkül is bezárhatók, úgyhogy lenyomjuk a belső ajtózáró gombot, majd az ajtót meghúzott kilinccsel csapjuk be. Az eljárás teljesen logikus, így nem csapódhat be véletlenül az autó, hogy kizárja a gazdáját.
Fotó megosztása:
Végül még egy furcsa dolog, amire nem találunk magyarázatot: vajon miért vajszínű a japán autók pótkereke?
Végül még egy furcsa dolog, amire nem találunk magyarázatot: vajon miért vajszínű a japán autók pótkereke?
Fotó megosztása: