A Toyota Prius+ a márka kiforrott hibrid hajtásláncát kombinálja plusz két üléssel vagy méretes csomagtartóval, így ideális taxis jármű. Használják is előszeretettel Európa-szerte, így Németországban is. Mivel pedig egy taxi hatványozottan állítja próbatétel elé a technikát, a Toyota Deutschland gondolt egy merészet, és fogyasztási versenyt hirdetett a német taxisok között.
Nyolc város (Berlin, Bonn, Duisburg, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Köln és München) összesen harminchárom taxisa verseng a megtiszteltetésért, na meg a díjakért (utazási utalvány + belépő a Nürburgringi 24 órás versenyre).
Az eredményhirdetés majd novemberben lesz, addig folyamatosan nyomon követhető a taxisok teljesítménye ezen a weboldalon.
Cikkünk írásakor több mint 150 ezer kilométert tettek már meg versenyüzemben, összesített átlagfogyasztásuk 4,7 liter – ez teljesen megfelel a hivatalos gyári adatnak (kiviteltől függően 4,6 – 4,9 l/100 km), ami már önmagában is meglepő. Egyes taxisok egyébként 3,6 literig is le tudják vinni az autó fogyasztását, míg mások arra gyúrnak, hogy minél kevesebbet működjön a benzinmotor: időre vetítve 76%, kilométerben nézve 49% a legjobb adat eddig.
A városok közötti versenyt egyelőre Köln nyeri, itt minden órában 42 percet üzemel csak villanymotorral a Prius+, de a sereghajtó Bonn is 61 százalékot mutathat fel, azaz óránként 36 perc telik el a benzinmotor dörmögése nélkül.