A 2011 elején egy ralibalesetben súlyosan megsérült Robert Kubica 2017-ben kezdett dolgozni Forma-1-es visszatérésén, és előbb a Renault-nál, majd a Williamsnél bizonyította teszteken, hogy komolyan károsodott jobb karja ellenére is képes F1-est vezetni.
A 33 éves lengyel végül nem kapott versenyzési lehetőséget a Williamsnél, a grove-i csapat a jobb szponzori hátterű – és talán gyorsabb – orosz Szergej Szirotkint ültette az autóba idénre, míg Kubicát tesztpilótaként igazolták, jó néhányszor vezetett is már azóta teszteken és szabadedzéseken is.
A jelenlegi szerep ugyanakkor nem elégíti ki a lengyelt, így célja továbbra is az, hogy versenyezhessen. Úgy véli, a következő két-három hónapban eldől, hogy 2019-re kap-e ülést valahol, igaz, nem igazán bizakodó.
„Nem titok, hogy 10 hónapig reális célnak tűnt számomra a rajtrácsra való visszatérés. Nem könnyű ez, nehéz az esélyeimről beszélni, ugyanis tavaly volt olyan, hogy 99,9 százalékra vettem, hogy az idei évre visszatérhetek” – mondta.
„Jelenleg is van néhány csapat, amellyel tárgyaltam vagy tárgyalhatok, a következő két-három hónapban dől el minden. De a csapatfőnökök helyébe képzelve magam értem, hogy nem könnyű döntés engem az autóba ültetni, és nincs garancia.”
A Williams idei siralmas formáját látva persze talán örül is a lengyel, hogy nem kell a pályán rombolnia a nimbuszát a pocsék autóval, ugyanakkor figyelmeztet, hogy a grove-i csapat jelenlegi formája nem jelenti azt, hogy most már örökre versenyképtelenek lesznek:
„Szerintem senki sem számított arra, hogy a Williams, amely középcsapat volt tavaly, ennyire küszködni fog. Ahogy arra sem számított senki, hogy a tavaly még a leglassabb, leggyengébb Sauber idén a középmezőnyben majd és a Q3-ba tud majd jutni.”
„Szóval a Forma-1-ben gyorsan változhatnak a dolgok, ezért úgy gondolom, hogy nem fair a Williamst a leggyengébb csapatnak bélyegezni. Azt tény, hogy jelenleg a leggyengébb, de ki tudja, hogy ugyanezt mondhatjuk-e jövőre is.”