A Flyer az első lépés afelé, hogy a repülés mindennapi életünk részévé váljon, mondja az amerikai Kitty Hawk vezetője, Sebastian Thrun, aki annak idején a Google X alapítójaként olyan projektet adott a világnak, mint a Google Glass szemüveg vagy a Google önjáró autója. Thrun személye azért fontos ebben a kontextusban, mert nélküle teljeséggel hihetetlen volna a Kitty Hawk Flyer.
A jármű úgy néz ki, mint egy meglehetősen méretes drón, amelyet a szokásos négy helyett tíz légcsavarral szereltek fel. Nem áltatnak senkit: a Flyer nem a közlekedési dugók megoldására született, hanem színtiszta szabadidős, örömszerző hobbijárgány, amely azonban alkalmas lehet a repülés alapfokának elsajátítására, a levegőben való közlekedés koncepciójának az elfogadtatására.
Ennek megfelelően a Flyer maximális utazómagassága 3 méter, legnagyobb sebességét 32 km/órában korlátozták. Az ultrakönnyű repülő szerkezetek közé sorolt Flyer vezetéséhez az Egyesült Államokban nem szükséges külön jogosítvány, viszont nem is használhatók bárhol: kizárólag lakatlan területek, vízfelületek felett repülhetnek vele az ügyfelek; vezetésének fortélyai állítólag néhány óra alatt elsajátíthatók.
A tisztán elektromos üzemű Flyer menetideje legfeljebb 20 perc, zajszintje pedig 15 méter távolságból a fűnyírókéval megegyező, ami elviselhetőnek hangzik.
A Flyer megvásárolható, de az árát még nem hozták nyilvánosságra: aki szeretne egyet, az meghívásos alapon csatlakozhat a céghez, és jogosulttá válik az első darabok egyikének megvásárlására. Ez rém bonyolultnak, komolynak és drágának hangzik, de miért is ne volna az?