Kedden délelőtt az alapkőletétellel megkezdődött a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ campusának bővítése, aminek első építési fázisa a tervek szerint 37 milliárd forint beruházás keretében 2021-ben ér véget.
A Bosch magyar vállalatánál 2000 óta folyik fejlesztési tevékenység, az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó üzletág portfóliójának bővítését követően alakult meg 2005-ben a Budapesti Fejlesztési Központ, amely Magyarországot Németország után a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési helyszínévé tette.
A Bosch campus új része összesen 90 ezer négyzetméter alapterületen, két építési ütemben készül el. A beruházás első fázisában kap helyet a két toronnyal rendelkező főépület, mely a kreatív tereknek ad otthont, ezenkívül magában foglal egy konferenciateremet és egy nagy autószerelő műhelyt is.
Szintén az első fázisban épülnek meg a laboratóriumok, köztük egy speciális, akár egy teljes autót befogadó, átfogó autós szintű mérésekre alkalmas csúcstechnológiás kamra is, mely egyedi mérési kapacitásokat biztosít. A beruházás kiemelt fontosságú eleme egy 10 ezer négyzetméteres tesztpálya vezetéstámogató rendszerek ultrahang, radar és kamera alapú teszteléséhez.
A tervek szerint az első fázisban elkészülő épületegyüttes 1800 munkavállaló befogadására lesz alkalmas. Jelenleg 2400-an dolgoznak itt.
A központ fontos szerepet játszik az automatizált és az elektromos mobilitás fejlesztésében, emellett a Bosch-csoport egyik legjelentősebb gépjármű-elektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja. Számos elektronikus járművezérlő rendszer és mechanikai alkatrész fejlesztését végzik. Ilyenek például az ABS, ESP, légzsák, motorvezérlő és automata parkolási rendszerek, valamint az elektromos hajtásrendszerek és az elektromos motorok. Fejlesztési területei közé tartoznak még a műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek, utóbbiak utat nyitnak az önjáró autók megalkotása felé.