Minden idők egyik legszebb Mercedes modelljének tartják a sirályszárnyas SL-t, melynek különleges ajtaja és versenysikerei megalapozzák értékét. A gyűjtők imádják, ezért folyamatosan növekszik az értéke, de érdemes ránézni a többi SL-re is. Itt van például ez a kétüléses kabrió változat, mely új rekordot döntött kategóriájában. Ez mondjuk nem is csoda, hiszen az autó kivételesen remek állapotban van és 1972 óta egy árva métert sem tettek meg vele, ennek köszönhetően csupán 1372 kilométert mutat az órája.

Az autót Svédországban találták, ahol gondosan temperált garázsban tartották mindentől védve. Ennek ellenére a fényezésre már ráfért egy felújítás, de minden más tökéletesen eredeti. Annyira gondosak voltak az előző tulajdonosok, hogy az autó minden papírja hiánytalanul megvan, a szerszámkészlet is ott figyel a csomagtartóban. Az egyik legértékesebb részlet azonban az alacsony futásteljesítmény mellett az eredeti dobozban, eredeti papírral rendelkező fekete vászontető, mely még sosem volt az SL-re szerelve.

Világrekord összegért vihetik el ezt a gyönyörű Mercedes 300 SL-t 1

Világrekord összegért vihetik el ezt a gyönyörű Mercedes 300 SL-t 33 Világrekord összegért vihetik el ezt a gyönyörű Mercedes 300 SL-t 34

Persze az autó minden része újszerű, a vörös bőrülésektől az utolsó apró kapcsolóig minden olyan, ahogyan a ’60-as években legördült a szalagról. Mivel elég nagy a valószínűsége annak, hogy nem bukkan fel a világon még egy ehhez hasonló állapotú példány, ezért jó esély van arra, hogy akár 4 millió dollár közelébe is felkúszhat az ára az aukción. Több mint 1 milliárd forintnyi pénzért azonban igazán különleges gyűjtői példányt szerez majd a következő tulajdonos.

A 300 SL Roadster gépházteteje alatt 3 literes, soros hathengeres motor dolgozik, 225 lovas teljesítményét 5800-as fordulatnál adja le, ami mellé 4800-tól 294 Nm nyomaték társul. Váltója 4 sebességes kézi. Az alumíniumkarosszériás autó szárazon 1420 kilogrammot nyom, amihez 40 kilót tesz hozzá a keménytető. Kezdetben dobfékekkel árulták, de 1961-től megjelent a kerekek mögött a tárcsafék is. Ez jól jön egy olyan autónál, ami 200 feletti tempóra is képes.