A múlt hétvégi Brit Nagydíjra – az idei gyakorlattal összhangban – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a silverstone-i pályára egy újabb, harmadik DRS-zónát is kijelölt, méghozzá a tempós első kanyarra, az Abbey-re.

A versenyzők előre figyelmeztettek, hogy a leszorítóerő kanyarban való csökkentése balesetekhez vezethet, és lőn: az első szabadedzésen a haasos Romain Gorsjean, a futamon a sauberes Marcus Ericsson sodródott ki, miután nyitott hátsó szárnnyal érkeztek meg a kanyar bejáratához.

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint nem a DRS-zóna a hibás, a pilóták felelőssége volt, hogy úgy vegyék be a kanyart, hogy ki is tudjanak jönni belőle.

„Úgy gondolom, hogy az eső kanyarban történt balesetek azért történtek, mert a DRS nyitva volt, de ez a versenyző saját döntése, ahogy bármilyen más dolog is, amit az autóban végez. Ugyanolyan, mint bármelyik nehéz kanyar, amit a pilóták néha megpróbálnak padlógázon bevenni, de ez nem egészen lehetséges, és kipördülnek.”

„Ez teljesen ugyanolyan, a saját döntésük. Ha úgy gondolták, hogy menni fog, meg lehetett próbálni, de nem volt kötelező.”

Whiting ugyanakkor elismerte, hogy az első kanyar DRS-zónája nem jelentett plusz segítséget az előzéseknél:

„Szerintem nem segített. Úgy képzeltük, hogy a versenyzők ott egy kicsit közelebb kerülhetnek egymáshoz, mint amúgy, és aztán jobb pozícióban lehetnek az 5-6. kanyar közti egyenesen.”

A jövő heti Német Nagydíjra Hockenheimben is plusz DRS-zónát jelölnek ki, az a célegyenesben lesz majd, míg a korábban is használtat megnyújtják.