Míg a Mercedes és a Ferrari az élen vívja a maga bajnoki csatáját, a Red Bull pedig megkérdőjelezhetetlen harmadik erőként a nagyjából a senki földjén áll, a három nagycsapat mögött komoly közdelem zajlik a Forma-1 „második ligájában”, ahol nagyon kicsik a különbségek és akár versenyhétvégéről versenyhétvégére változhatnak a pozíciók.

A Renault 70 ponttal a negyedik, de mögöttük nem sokkal lemaradva, egymástól pedig alig hajszálnyira következik a Haas (51 p.), a Force India (49 p.) és a McLaren (48 p.). A francia csapat nem érezheti magát biztonságban, ugyanakkor német pilótájuk, Nico Hülkenberg csak az egyik riválistól tart igazán:

„Nagyon úgy fest az elmúlt pár hétvége alapján, hogy a Haas fenyegetést jelent. Változtak a dolgok, a Haas előrébb lépett, a McLaren pedig visszaesett egy kicsit. Komolyan kell vennünk őket, mert nagyon gyorsak.”

A Haas még sokkal jobban is állhatna, de a szezonnyitón a csapat hibájából, azóta pedig számos hétvégén Romain Grosjean esés-kelésének „köszönhetően” sok-sok pontot szórtak el.

„Nekem nem igazán számít, hogyan jutottak eddig, pillanatnyilag erősek, nekünk ezzel kell foglalkoznunk. Ausztriában kiaknázták a potenciáljukat, míg korábban ez nem sikerült. Az inga kilenghet, de a lényeg az, hogy erős az autójuk, jó a csomagjuk.”

A csapat műszaki főnöke, Bob Bell egyetért:

„Egyre szorosabb a küzdelem a középmezőnyben, nem vagyunk kényelmes helyzetben. Az idény alatt végig képlékeny lesz a dolog. Lesznek pályák, ahol mi leszünk erősebbek, másutt pedig a riválisaink. Nem szabad, hogy egy-egy versenyeredmény megzavarjon bennünket, hosszú távon kell gondolkodnunk.”

A Renault a jövő hétvégi Német Nagydíjra aerodinamikai fejlesztésekkel készül.

„Kulcsfontosságú, hogy visszavegyük a kezdeményezést a középmezőnyben. Ausztriában kiengedtük a kezünkből, de Silverstone-ban megmutattuk, hogy tudunk küzdeni, fontos, hogy Hockenheimből is jó eredménnyel távozzunk. Az a pálya jobban feküdhet majd nekünk, mint két legutóbbi. A legfontosabb fejlesztésünk az új első szárny lesz, amit pénteken tesztelünk majd. Bízunk benne, hogy előrelépést hoz az autó versenyképességében.”