Az öt milliméter híján 4,5 méteres Lexus UX a nagy-britanniai Goodwoodban tartotta dinamikus világpremierjét. A kétliteres benzines verziót hanyagolva az UX250h lépett színpadra, és gurult végig a legendás Festival of Speed hegyi felfutó szakaszán, mégpedig F Sport gúnyában, ami ugyan motortuningot nem takar, de sportosabb hangolást, 18 colos kerekeket és optikai kiegészítőket (méhsejt hűtőrács, formázott kormánykerék, stb.) igen.
Bár a 178 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánc a mélyebb tömegközéppont és a nyomaték akár 80%-át hátra juttató, opciós összkerékhajtás ellenére sem hangzik nagyon sportosnak, indokolt volt az F Sport kivitel, hiszen idén 10 éves a márka F sportszériája, és ezért mindent erre a témára fűznek fel.
A Lexus UX egy igen kemény piacra érkezik Európában: a kompakt szabadidőjárművek szegmense tavaly 24 százalékkal nőtt, az éves összeladások meghaladták a 460 ezer darabot. A BMW X1, a Mercedes GLA és az Audi Q3 ellenében kell állnia, de friss és igen veszélyes konkurens a Volvo XC40 is. Az értékesítés októberben indul, a leggyorsabb vásárlók 2019 első negyedévében ülhetnek bele autójukba.