A tavalyi 151-ről 133 hibapontra javult a teljes autópiaci kínálat átlagos teljesítménye a németországi J.D . Power jármű-megbízhatósági felmérésen (VDS). A 2017-es szenzáció nem ismétlődött meg, az akkori Hyundai-Kia győzelem helyett az akkor harmadik Toyota áll a rangsor élén, 100 autóra jutó 101 meghibásodással. A második helyen a SEAT és (legjobb prémiumgyártóként) a Volvo osztozik, őket a Škoda, a Hyundai és a Peugeot követi.
A prémiummárkák teljesítménye lehangoló: a Mercedes 124, az Audi 163, a BMW 185 hibapontot ért el. Sok márka hiányzik ugyanakkor a listáról, ezeknél általában nem volt elég magas a mintaszám ahhoz, hogy megfelelően reprezentatív következtetéseket lehessen levonni.
Érdekes, hogy a tapasztalatok szerint a prémium márkák tulajdonosai a magasabb hibaarány ellenére hűségesebbek, mint a tömegpiaci márkák ügyfelei; ennek alighanem az érzelmi alapú vásárlási döntés az oka.
A legmegbízhatóbb városi törpének az Opel Adam bizonyult, a kisautók között a Toyota Yaris diadalmaskodott. A kompaktok legjobbika a Mazda3, a legmegbízhatóbb középkategóriás autó a Mercedes CLA – ez a márka tudott egyébként egyedül duplázni, hiszen a prémium szegmensben is ők győztek (E-osztály). A szabadidőjárművek között az Audi Q5, a buszlimuzinok mezőnyében a Ford C-Max család mutatta a legkevesebb hibát.