A Forma-1 tulajdonjogait 2017 elején megszerző amerikai Liberty Media a jelenlegi keretrendszer 2020 végi kifutása után szeretné megreformálni a sportágat, a pénzügyeket és a műszaki tartalmat is új alapokra helyeznék.
Tavaly ősszel úgy tűnt, előbb-utóbb meglesz a konszenzus a 2021-től használandó új, egyszerűbb és olcsóbb motorokról, ám most, alig pár héttel az új szabályok véglegesítésére kitűzött határidő előtt a gyártók visszatáncoltak, nagyon úgy fest, hogy blokkolják majd az erőforrások lecserélését.
Az egykori Benetton-, Ferrari- és McLaren-pilóta, Toro Rosso-csapatfőnök, jelenleg a DTM-et irányító Gerhard Berger szerint rossz a mostani rendszer, az F1 vezetése csakis diktatórikusan működhet:
„Szerintem az lenne a legrosszabb forgatókönyv, ha nem születne döntés. Megértem a gyártókat, amiért azt mondják, hogy ha nem lép be új motorgyártó, minek változtassuk, hiszen ez csak plusz költség” – kezdte az osztrák, de hozzátette, hogy a jelenlegi F1-es szereplőknek nem is érdeke olyan szabályokat elfogadni, amelyek mellett egy új belépő Porsche, Ilmor vagy Cosworth is gyorsan képes lehet győzni. „Ezért nem lesz megegyezés.”
Berger szerint az állandó szabályreszeléseknek sincs sok értelme, amíg alapjaiban nem nyúlnak hozzá az autókhoz:
„Először is: túl nehezek. Másodszor: olyan technológiákat kellene használni, amelyeket nem csak két-három óriáscég tud megfizetni és kifejleszteni. Harmadszor: nem a műszaki tartalomnak kellene a döntő tényezőnek lennie, negyedszer pedig, a versenyzőknek egy átlagon felüli autóval már győzelemre esélyesnek kellene lennie.”
„Ezek Genfben, Párizsban, akárhol zajló végtelen megbeszélések sehová sem vezetnek. A Forma-1-et nem lehet demokratikusan működtetni. Diktatúrára van szükség, amelyben egy vagy két ember, ebben az esetben a tulajdonos képviseletében Chase Carey és az FIA-elnök Jean Todt dönti el, mi legyen az irány.”