Röviden – Mazda6 2018 | |
---|---|
Mi ez? | A 2012-ben bemutatott, harmadik generációs Mazda6-os legújabb, 2018-ban felfrissített változata |
Mit tud? | Az évek óta töretlenül menő és divatos formához ezúttal nem nagyon nyúltak hozzá, helyette a belsőn javítottak hatalmasat |
Mibe kerül? | 8,039,900 forinttól indul az árlista és 11,899,900 forintnál ér véget |
Kinek jó? | Aki eddig is szerette, vagy szeretett volna a Mazda6-ost, de a belsőtől többet várt, az most nagyon örülhet |
A 2012-ben bemutatott legutolsó Mazda6-os kasztniján nehéz lett volna fogást találni, így az aktuális ráncfelvarrásnál nem is történtek látványos változtatások az autó külsején. Persze a szokásos első-hátsó lökhárító, új felnik, friss karosszéria színek itt is megjöttek a frissítéssel, de az igazán fontos és érezhető változások az utastérben találhatók.
Mozgóképen az új Mazda6:
Külső
Mivel a Mazda6-os formája még hat évvel az aktuális modell bemutatása után sem ment ki a divatból, a kasztnit nem is nagyon piszkálták a 2018-as, már sokadik ráncfelvarrásnál. Az alaphangulat és sportos jelleg megmaradt, miután az első-hátsó lökhárítókat ha finoman is, de szinte teljesen áttervezték. Kétszer is meg kell nézni, hogy feltűnjenek az apró módosítások, egyedül az új mintájú hűtőmaszk az, ami messziről is könnyen észrevehető.
Újak a fényszórók – oldalanként 20 darab LED-et tartalmazó, adaptív, a többi autóst szükség esetén kimaszkoló is kapható – és a ködlámpa is elköltözött korábbi helyéről, kicsit feljebb, a lámpatestbe. Hátul a fekete műanyagbetét tűnt el az autóról, hogy helyére elegánsabb, fényezett felület kerüljön, illetve szélesebbre kerültek a nagyobb átmérőjű kipufogónyalások is. A kínálatba új 17 és 19 colos felnik kerültek, valamint a jellegzetes Mazda piros árnyalat is megváltozott egy kicsit.
Hogy feltűnőbbek legyenek a változások, egymásmellé raktuk a két Mazda6-ost. Azért az új észrevehetően csinosabb lett:
Belső
Hallgatva a kritikus hangokra a Mazda végre feltűrte az ingujját és alaposan rendbe tette a 6-os utasterét. Minőségi anyagok, letisztult, elegáns dizájn és szinte prémiumba hajló hangulat fogadja azt, aki az új Mazda6-ba ül. Kevésbé látványos, de zseniális húzás, hogy a kézzel tapogatott részek borításának tapintása nagyjából egységes, nyersanyagtól függetlenül, és amibe még az amúgy keményebb plasztikból készült ajtózsebek is beletartoznak. Igen, egyszerű műanyagból is olyat csináltak, ami nem sorjás, nem zörög és nem ráz ki a hideg, ha hozzáérünk.
A belsőben a szellőzőrostélyok áttervezése, illetve a teljesen új klímavezérlés a legkcsinosabb. A szellőzők rafináltan kapcsolódnak az ajtókhoz, klassz lett a belőlük induló, de a teljes középkonzolon keresztbefutó króm csík is, valamint a klímavezérlés hagyományos tekerőgombjai is jó méretűek, kellemes a tapintásuk is, és használat közben is jó babrálni velük. Az itt-ott feltűnő zongoralakk felületekért kár, ugyan a nullkilométeres autóban valóban remekül mutat ez a roppant kényes és porérzékeny anyag, de használat közben sajnos hamar megcsúnyul, karcolódik. Szerencsére nem túl nagy felületen találkozni vele. A díszbetétek és a kárpitozás is jól sikerült, határozottan mutatós az autó utastere.
Megújultak a vastagabb párnájú, szélesebb ülőfelületű, akár háromfokozatú ülésszellőztetéssel is rendelhető fotelek, és frissült az ülésállító gombok formája is. Emellett a hátsó ülések is komfortosabbak lettek, a lehajtható kartámaszba pedig két USB csatlakozó is került. A jobban felszerelt változatokban ugyanitt található a hátsó ülések háromfokozatú fűtésének kapcsolója.
8 colos TFT kijelző trónol a középkonzol tetején, a rajta futó rendszer pedig képes az Androidos illetve az almás eszközök integrálására, így akár a saját telefonon lévő navigációs applikáció az autó saját érintőképernyőjén is vezérelhető. Szintén a jobban felszerelt változatok sajátja a 7 colos, kerek kijelző, ami a háromdarabos kerek műszerekből álló műszerfal közepén található. Akinek még ez sem elég, az az igazi – nem csupán kiemelkedő plexilapra vetített – hanem a szélvédőn olvasható Head Up Displaynek is örülhet.
A vezetésbe az álló helyzetből is működőképes adaptív tempomat, az aktív sávtartó, a táblafelismerő, holttér-figyelő, illetve a négykamerás, 360 fokos felülnézeti képet adó kamerarendszer segít be.
Technika
Valószínűleg a japánok rosszul lennének, ha nem reszelhetnének mindent egy kicsit még jobbra, így a Mazda6 motorjainál sem bírták ki, hogy ne javítsanak rajtuk egy kicsit. A 2,2-es dízelmotor nyomatéka már alacsonyabb fordulatszámtól elérhető, erősebb – 129 helyett 135 kW-os – , nyomatékosabb – 420 helyett 445 Nm – , valamint csendesebb is lett.
A benzinmotor új, nagy átömlésű szívónyílásokat, nagyobb porlasztási nyomású, átdolgozott fúvókájú többlyukú befecskendezőket, új formájú dugattyúkat, dugattyúpalástot kapott, illetve gyorsabban bemelegszik, mint elődje. Az összes boszorkányság végeredménye az alacsony fordulaton 6,2 százalékkal nagyobb nyomatékban csúcsosodik ki. Természetesen mindkét üzemanyaggal működő motor teljesíti az Euro6-os normákat.
Vezetés
Mazdát vezetni általában jó dolog. Így van a megújult Mazda6-tal is, kényelmes, komfortos, bár az Eurowings jóvoltából a tesztvezetés java részét inkább a müncheni repülőtéren fonnyadva töltöttük el. Küldeném is nekik ezt a számot sok szeretettel. Meg bárkinek, aki szereti.
„>
Főleg a dízellel autóztunk, abból is a 184 lóerős, összkerekes változattal, hatfokozatú automatikus váltóval, mindezt kombi karosszériába szerelve. Nem meglepő, hogy talán ez áll a legjobban az autónak, nyomatékos, csendes darab, papíron 5,4 literes átlagfogyasztással, bitang hatótávval. Mentünk egy kört a benzinessel is, a 150 lóerős, elsőkerekes változatot szintén automatikus váltóval kaptuk. Itt már nem volt annyira mellbevágó a nyomaték, cserébe a benzines elképesztően csendes. Amíg nem nyomjuk ki a szemét.
Kormányzása, futóműve mind szerethető, már amennyit megtudtunk róla a hibátlan spanyol utakon, hosszan, egyenesen autózva. Sebaj, hamarosan már hazai tesztautók is lesznek, akkor majd kiderül, hogy bírnak el a Mazdák a hazai utakkal.
Költségek
A modellfrissítéssel érezhetően megdrágult a Mazda6-os. Mielőtt azonban nagy levegővel belekezdenénk a hőbörgésbe, ne felejtsük el, hogy a korábbi belépőmodell eltűnik, így az új árlista nagyjából a régi közepével kezdődik. Tehát nem lesz többé a korábbi legalacsonyabb Emotion felszereltségi szint, helyette az érezhetően gazdagabban felszerelt Challenge-től indul az árlista. A változtatás többek között az ötcsillagos EuroNCAP eredmények miatt történt, hiszen az alapáron tengernyi vezetőtámogató-, biztonsági rendszerrel megtömött autó már a komolyabb felszereltségi szintnek felelt meg.
A mostani belépőszint tehát a Challenge, ami G145-ös benzinmotorral 8,039,900 forintba kerül. Kicsit többet, 8,609,900 forintot kérnek a legolcsóbb, CD150 kódú dízelért. Az árlista végén az összkerekes, automatikus váltós TAKUMI PLUS felszereltségű modell áll, 11,899,900 forintos árral. A metálfény felára 126,900, a Machine Grey metál felára 166,900, a Soul Red Crystal metál felára pedig 209,900 forint. A +2 év teljes körű kiterjesztett garancia 219,900 forintba kerül listaáron.
Értékelés
Az új Mazda6 már nemcsak kívülről szép, hanem a belseje is felnőtt arra a szintre, amit elvárunk tőle. És ha már belekezdtek, akkor minden részletre odafigyeltek, a dizájntól, a jó kezelhetőségen át a példás kidolgozásig.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|