Meglehetősen furcsa járművet kínálgattak desszertként egy nemzetközi sajtóbemutató vége felé. Ha van kedvem, Cristiano Ronaldo új cégautójának kipróbálása után (erről hétfőn reggel olvashat nálunk) vezethetem a 707 lóerős (960 Nm) meglepetésautót. Ráadásul zárt pályán, a híres baloccóin. Volt kedvem, őt kaptam.
Jeep Grand Cherokee Supercharged Hemi Trackhawk. Hangzatos állítással adták kezembe a kulcsát, ez kérem a világ valaha gyártott legnagyobb teljesítményű SUV-ja. Én teszem hozzá: erősebb és nyomatékosabb a Ferrari és a McLaren kínálatában lévő autók zöménél, ráadásul most pályán vezethetem
De mivel közel 3 tonna, meg 180 centi magas, extrém teljesítményű sportizéként totálisan értelmetlen. Még jachtvontatóként is, ennek a nyomatéknak a felével kényelmesen le lehet húzni az Adriára bármit, ami elfér egy szabványos közúton. Akkora dög, hogy a 295-ös abroncsok nem is tűnnek extrém szélesnek alatta, pedig azok
Természetesen a 3,7 másodperces százas sprintje sokkoló volt, pláne egy ekkora vasban, a szakadásig húzott V8 hangja felállította a szőrt a háton, vágtatni vele zárt pályán sem fogható sok mindenhez – de itt és most ezek nem érdekesek. Adódik viszont egy kérdés: vajon ez a 707 lóerő ma hányadik helyen áll a Magyarországon, gyári importőrtől jelenleg megvehető, hivatalos árlistákon szereplő autók között?
Na, ki mit a tippel? Utánanéztünk, itt a 10 legnagyobb teljesítményű poszterszörny a hazai újautó-piacról.
Előzetesen két megjegyzés:
- aki Porschékat vár, csalatkozik, egy sem fért be a toplistára. A 918 Spyderek már rég elkeltek, a 72,6 millió forintos 911 Turbo S Cabriolet a maga 580 lóerejével kevés volt a 10-be jutáshoz
- legnagyobb sajnálatomra az a szupersportautó sem fért be ide, amelynek szélvédője alá – legnagyobb meglepetésemre – tavaly egy pesti lány odatette a telefonszámát, igen, ismerkedési szándékkal. De hagyjuk a szexi dögöket, jöjjenek a legerősebbek!
10. Bentley Bentayga Mulliner (608 lóerő)
Érdekes interjút készítettünk a Bentley hazai márkaigazgatójával, aki nem tudná, most épül Budán az ország első szalonja. Mesélt a magyar vevőkről, hogy milyen luxusszolgáltatásokat kínálnak nekik, érdemes elolvasni. Listánk utolsója 608 lóerővel a márka szuper-SUV-jának legerősebb, legdrágább, leglegleg változata. Alapára kb. 113 millió forint, plusz némi apró pár különc extráért
9. Ferrari GTC Lusso4 T (610 lóerő)
A gyengébbik négyüléses Ferrari, amely tulajdonképpen a kínai piac miatt született meg. Kisebb, V8-as, turbós, de ami a lényeg, 3855 köbcentis motorja még befér az ottani kedvezőbb adókategóriába. Alapára kb. 73 millió forint
8. Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (612 lóerő)
Jön a Mercedes-hadtest első szakasza, ez az autó kapásból kettő. Belerakják ezt a 612 lóerőre beállított négyezres, V8-as, turbós motort a négyajtós, hosszított limuzin kasztniba is (annak alapára 50,5 millió forint), és a kétajtós kupéba is (annak alapára 56,7 millió forint). Tud valaki ezeknél kedvezőbb forint/lóerő arányt? Talán…, görgessünk tovább!
7. BMW M5 Competition (625 lóerő)
Már csak párat kell aludni, és begurul a Vezess garázsába a legújabb M5-ös. Competition változatának hála, nem marad szégyenben a márka, egy szem modelljével befér ide. Alapára 39,5 millió forint.
6. Mercedes-AMG S 65 Coupé és Cabrio, Mercedes-AMG S 65 Lang, Mercedes-Maybach S 650 (mind 630 lóerő)
Négy luxusautójában is 630 lőerősre állítja be a – bátran nem Kína-kompatibilis – csúcsmotorját a Mercedes: 5980 köbcenti, V12. A jelenlegi hivatalos alapárak a fenti sorrendben: 79,2 millió forint, 81,5 millió, 74,1 millió, és potom 63,1 millió forint
5. Bentley Continental GT, Bentley Continental Flying Spur W12S (mindkettő 635 lőerő)
A VW-konszernen belül immár Panamera-alapokra épített új GT-ben, és a jó öreg Flynig Spur csúcsváltozatában ugyanúgy 635 lovas a duplaturbós, hatezres W12-es
4. Ferrari GTC Lusso4 (690 lőerő)
Nagyot ugrunk teljesítményben, itt a valódi, eredeti, V12-es szívómotoros sima Lusso4. 6262 köbcentis motorját 8000-ig kell forgatni, hogy leadja a 690 lóerőt. Alapára kb. 99,7 millió forint. Na, de hol jön már a dzsíp?
3. Jeep Grand Cherokee Supercharged Hemi Trackhawk (707 lóerő)
Most tessék végignézni azokon a csodálatos járműveken, amiket megelőz (teljesítményben) ez a 6,2-es, V8-as Hemi-blokkos brutálság. Szinte hihetetlen. Amerika! Ugye,mondanom sem kell, hogy az X5M-mel 600 lóerő alatti teljesítménnyel is ügyesebben fűztem egymás után a kanyarokat, de nem kérdés: ez is csodálatos élményt nyújt. Alapára: 35,3 millió forint, ezzel a legjobb lóerő/forint arányú négykerekű a listánkon
2. Bentley Continental Supersports Convertible (710 lőerő)
Igen, ez még a régesrégi, Phaeton-alapú GT agyonhúzott változata. Én biztosan az elegánsabb, még stílusosabb, és lényegesen sportosabb alapokra épített új GT-t pipálnám ki a konfigurátorban, akármennyire is lenyűgözőek a számok: 1017 Nm, 3,9 másodperc 100-ig, és 330 a vége. Nyitott tetővel? Alapára kb. 80 millió forint
1. Ferrari 812 Superfast (765 lóerő)
A 918-ashoz hasonlóan a LaFerrari sem igen kapható már, a hibridségtől elég messze álló 812-es az elérhető csúcs-Ferrari, listánk győztese. A közvetlen előd F12-ben ültem, ez nagyjából ugyanaz, stílusosan viszi tovább a márka V12-es hagyományait. 6,5 literes motorját 8500-ig kell forgatni a csúcsteljesítmény leadásához. Alapára kb. 126 millió forint