A Forma-1-es Német Nagydíj időmérőjén a Red Bull-os Max Verstappen a 4. rajthelyet szerezte meg a Ferrari párosa és a mercedeses Valtteri Bottas mögött, igaz, ezt annak is köszönhette, hogy Lewis Hamilton a Q1 után már nem volt versenyben, mert a köridő alapján biztosan csak a 3. sorba fért volna fel.

A Red Bull számára frusztráló, hogy míg a kanyargósabb első és harmadik szektorban pariban vannak a másik két élcsapattal Hockenheimben, a középső, a motorerőre hangsúlyt helyező szektorban hatalmas hátrányt szednek össze.

„Reálisan kell nézni, ekkora lóerőhátránnyal nem tehetünk csodát, a negyedik hely volt a maximum. Az autó gyors, az elejéből indulok, szóval még bármi lehetséges” – értékelt a holland. „Remélhetőleg egy kicsit szorosabb lesz a futam, mint az időmérő, én bízom benne, hogy így lesz. A hőmérséklet is más lehet, mint a pénteki edzéseken, szóval egyelőre mindenki csak találgat.”

Verstappen a Q2-ben megpróbált a keményebb, lágy keveréken továbbjutni az utolsó szakaszba, hogy a futamon hosszabb első etapot futhasson, ám miután Marcus Ericsson által a pályára felvitt kavicsok miatt épp második nekifutása közben szakították meg az időmérőt, végül biztos, ami biztos alapon az ultralágyakon ment tovább. Annyira nem bánja:

„Utólag látszik, hogy a lágyakon is sikerülhetett volna továbbjutni, de mindenki az ultrákon rajtol, így ebből a szempontból jobb lesz azon kezdeni.”

A másik Red Bull-os, Daniel Ricciardo csak a Q1-ben vezetett, azért, hogy hivatalosan is kvalifikálja magát a versenyre, hiszen az erőforrások részelemeinek cseréi miatt járó rajtbüntetésekkel mindenképp a mezőny végéből kezd majd vasárnap.

„Volt időm megemészteni a büntetéseket, szóval inkább mér az izgat, hogy milyen lesz a végéről rajtolni. Biztos jó móka lesz!” – fogta meg a helyzet pozitív oldalát a ausztrál.