Napos, meleg időben (26 Celsius-fokos levegő- és 43 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel a Forma-1-esek a 2018-as – és jó ideig utolsó – Német Nagydíj rajtjához Hockenheimben.
A pole-ból a hazai hős, a bajnoki éllovas Sebastian Vettel indulhatott, mellőle a mercedeses Valtteri Bottas, a második sorból Kimi Räikkönen és a Red Bull-os Max Verstappen, a harmadik sort a Haas-Ferrari bérelte ki Kevin Magnussennel és Romain Grosjeannal, a negyedikbe Renault párosa, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz, az ötödikbe a sauberes Charles Leclerc és a Force Indiá-s Sergio Perez állhatott.
A címvédő Lewis Hamilton a szombaton, a Q1-ben adódott hidraulikai problémája miatt csak a 14. rajtkockába állt, míg a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo a 19. rajthelyről várta a lámpák kialvását, miután számos erőforrás-részelemet cseréltek nála a hétvégére. Az ausztrál csak azért nem volt az utolsó, mert vasárnapra a Toro Rossó-s Pierre Gasly autójában a teljes Honda-erőforrást újra cserélték, így ő papíron még nagyobb hátrasorolást kapott.
A Williams Hockenheimben 700. Forma-1-es nagydíját kezdte meg, halvány pontszerzési eséllyel, hiszen Szergej Szirotkin a 12. helyről rajtolt, Lance Stroll viszont csak a 17. rajtkockába állhatott fel.
A Pirelli egykiállásos versenyt valószínűsített, 20-25 körös első, ultralágyas etappal, amely után a közepes keveréken tűnt legérdemesebbnek eljutni a 67. körig. A gumiszállító az ultralágy/lágy és a lágy/közepes kombinációt is lassabbnak becsülte.
A top10-ből mindenki az ultralágyakon rajtolt, hátrébb viszont kizárólag Esteban Ocon (15.) választotta azt, Ricciardo a közepest vettel fel, a többiek pedig mind a lágy keverékkel kezdték a versenyt.
2018 Forma-1 Német Nagydíj, futam
A lámpák kialvásakor Vettel jól lépett el, Bottas, majd kemény csata után Räikkönen és Verstappen is maradt az eredeti pozíciójában. Hamilton az első kör végén a 12. volt.
A top10 sorrendje: Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Perez, Sainz, és Leclerc megelőzésével Hamilton.
Hamilton Sainz megelőzésével fellépett a 9. helyre, Ricciardo a 15. helyen járt.
Perez megelőzte az autóra panaszkodó, egy kanyart elrontó Grosjeant.
Hamilton is elment Grosjean mellett.
Hamilton Perezt, Ricciardo Ericssont előzte, a 7. és a 14. helyet szerezték meg.
Hülkenberg megelőzésével Hamilton már a 6.
Hamilton elvette az 5. helyet Magnussentől.
Räikkönen lágy gumikra váltott, Hamilton elé, a 4. helyre tért vissza, minden bizonnyal a négyszeres világbajnok feltartása volt a feladata.
Ricciardo megelőzte Alonsót, a 12. helyet vette el a mclarenes spanyoltól.
Ricciardo Charles Leclerc megelőzésével és Hülkenberg kerékcseréjének köszönhetően a 10. helyre lépett fel.
Magnussen és Sainz is kereket cserélt.
A 13-16. helyen a kerékcserék után Grosjean, Perez, Stroll és Sainz kemény csatát vívott.
Vettel villámgyors kerékcserén vett fel lágy gumikat, a német a bajnoki rivális Hamilton elé, a 4. helyre tért vissza, Bottas átvette a vezetést.
Bottas is felvette a lágyakat, a finn az 5. helyre került, Ricciardo motorhibával félreállt, kiesett.
Verstappen is megjárt a bokszutcát, szintén lágyakra váltott, az 5. helyre került a holland.
A top10-ből már csak Hamilton (3.) és Alonso (8.) járt még az első etapon.
A vezető Räikkönen bal hátsóján egyre komolyabb hólyagosodás jelent meg, Vettel is a hátsók melegedését jelentette a rádión. A csapat 10-15 percen belül érkező esővel próbálta nyugtatni a németet.
Vettel a rádión a stratégiára panaszkodott, azt mondta, nincs sok értelme, hogy közelről követi Räikkönent, csak a gumijait csinálja ki.
A mclarenes Stoffel Vandoorne lelassult, a csapat a verseny feladására szólította.
A bokszutcából szóltak Räikkönennek, hogy a stratégiák miatt, a gumik kímélése szempontjából nem jó, ha feltartja Vettelt, a finn először nem akarta érteni a dolgot, rákérdezett, hogy akkor engedje-e el a csapattársát, amit meg is tett.
A Mercedes Bottast, a McLaren Alonsót néhány percen belül érkező esőről tájékoztatta.
Hamilton nem tudta kivárni az esőt az egyetlen cseréjével, kiment ultralágyakért. Az angol az 5. helyre tért vissza, a csapat szerint csak gyenge esőre lehetett számítani, így a száraz gumik is jók lesznek, ráadásul neki lesznek a legfrissebb abroncsai.
A 44. körben a 6. kanyarban eleredt, a sauberes Leclerc, a Toro Rossó-s Gasly és a mclarenes Alonso átmeneti esőgumikra váltott.
Verstappen is intermediate-ekre váltott, az 5. helyre került.
A top10 sorrendje: Vettel, Räikkönen, Bottas, Hamilton, Verstappen, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Perez, Sainz.
Az eső nem erősödött, Leclerc és Gasly is visszament a bokszba ultralágyakért.
Verstappen is visszacserélte a gumikat, szintén ultralágyakra váltott, pozíciót nem, csak időt veszített. Leclerc a slickeken a 3-as kanyarban megpördült, ott is vizes volt az aszfalt, de hatalmas lélekjelenléttel egy 360 fokos fordulat után folytatni tudta.
Egyre jobban esett, kezdett kaotikussá válni a helyzet, Bottas megelőzte Räikkönent, Perez kipördült.
Vettel kicsúszott a pályáról, a gumifalba állt, kiesett. Biztonsági autót rendeltek el. Megindultak az esőgumik. Bottasnál nem voltak készen a gumik, 16 másodpercig várt az új ultralágy gumikra.
Hamilton elindult a bokszba, de meggondolta magát, visszavágott a pályára. A rádión zavarták össze.
Räikkönen kereket cserélt, ultralágyakat kapott. Közben a williamses Szirotkin autója kigyulladt, félreállt.
A sorrend a safety car mögött: Hamilton, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon, Ericsson, Sainz, Grosjean, Magnussen, Hartley, Vandoorne, Leclerc, Alonso, Gasly. Stroll kiállt a garázsba.
Hamilton a biztonsági autó tempójának emelését kérte, a haasosok kereket cseréltek, levetették az átmeneti esőgumikat.
A biztonsági autó elengedte a mezőnyt, Bottas támadni is kezdte Hamiltont az 58. körben, de sikertelenül. A rádiós visszajátszásból később kiderült, hogy a finnt a pozíció tartására utasították.
A sorrend: Hamilton, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon, Ericsson, Hartley, Grosjean, Sainz, Magnussen, Vandoorne, Alonso, Gasly, Leclerc.
A renault-s Sainz újra esőt jelentett a rádión.
Sainznak a biztonsági autós szakasz alatti előzésért 10 másodperces időbüntetést adtak, de a spanyol a 10. helyen állt.
Grosjean elvette a 8. helyet Ericssontól.
Bár az utolsó körre esővel riogatták Hamiltont, a négyszeres világbajnok már gond nélkül ért körbe, az angol a 14. helyről rajtolva megnyerte a Forma-1-es Német Nagydíjat. Idei negyedik, pályafutása 66. győzelmét aratta.
A Mercedesnek Bottas 2. helye hozott totális sikert, Räikkönen egy 3. helyet mentett a Ferrarinak, igaz, Hamilton egyéniben, a Merci a konstruktőriben is visszavette a vezetést.
A további pontokon Verstappen, Hülkenberg, Grosjean, Perez, Ocon, Ericsson és Hartley osztozott.