Változó időjárási körülmények uralkodtak a 2018-as Forma-1-es Német Nagydíjon. A futamot Lewis Hamilton nyerte a 14. helyről rajtolva, de kellett ehhez Sebastian Vettel kicsúszása, aki hazai pályáján az élről esett ki.
Max Verstappent a negyedik helyen intette le a kockás zászló, rajthelyéhez képest nem változott pozíciója. Azonban nem mondható, hogy unalmas versenyt futott a holland. Az élcsapatok pilótái közül csak ő tetette fel autójára az enyhén vizes pályára alkalmas intermediate abroncsokat, ám ez elhamarkodott lépésnek bizonyult.
Szerencséjére a Vettel miatt beküldött biztonsági autó összerázta a mezőnyt, így vissza tudott zárkózni – már ismét slick gumikon – az első három mögé. „Megpróbáltam, néha működik, néha nem. Ezúttal nem működött” – mondta Verstappen a gumitaktikáról. „Azt kívánnám, bárcsak később kezdődött volna a verseny” – utalt az futam leintése utáni hatalmas esőzésre.
Definitely time for intermediates now! ☔#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/2jreBuPJg4
— Formula 1 (@F1) 2018. július 22.
Verstappen már a Magyar Nagydíjra tekint előre, mely szerinte feküdhet a Red Bulloknak. „Azt hiszem, ma sem voltunk túl rosszak, noha az egyenesekben sokat veszítettünk. Határozottan várom Magyarországot!” – zárta a Red Bull hollandja.
Csapattársának, Daniel Ricciardónak esélye sem volt megtapasztalni a hockenheimi esőt versenykörülmények között, ugyanis már a 28. körben kiesett az ausztrál. Az autójában történt motorkomponensek cseréje miatt a 19. helyről rajtolva egészen a hatodik helyig felküzdötte magát, amikor is elfogyott az erő a 3-as rajtszámot viselő autóból.
„A 6-os kanyar féktávján, visszaváltáskor éreztem a problémát. Hallottam valami érdekest, na jó, inkább beteg hangot. Amikor kigyorsítottam, valamit éreztem, amikor odaléptem, majd fura zajokat hallottam, ami nem hangzott egészségesen.”
Ricciardo a versenyen használható legkeményebb gumikeverékkel kezdte a futamot, így küzdenie kellett, miközben a lassabb autókon próbálta átrágni magát. „Őszintén szólva, az első 10-15 körben nehéz volt a közepes keverékeken autózni. Utólag nézve nem volt igazán jó gumiválasztás. Szenvedtem a forgalomban, és a rajtnál is alig volt tapadásom. Amint kitisztult előttem a pálya, máris 1:18-as köröket is futottam, ami versenyképesnek tűnt” – mondta.
Az ausztrál idén 2 futamgyőzelemmel és 4 kieséssel rendelkezik. Érthető okokból utóbbit már nem szeretné bővíteni. „A futam elején szenvedtünk, de később nekünk kedvezően is alakulhatott volna. Ilyen a verseny, mind tudjuk. Túl gyakran vagyok itt, a kiesők között. Ez fájó, mindig rossz, de mit csinálhatnék” – zárta a Red Bull ausztrálja.