A péntekihez hasonlóan napos, meleg időben (33 Celsius-fokos levegő- és 57 fokos aszfalthőmérséklet) sorakoztak fel a Forma-1-esek a 2018-as, 33. Magyar Nagydíj rajtjához a Hungaroringen.
A pole-ból a szombati esős időmérőn remek kört futó, ötszörös hungaroringi győztes Lewis Hamilton kezdhetett, míg a bajnokságot 17 ponttal vezető címvédő mellől csapattársa, Valtteri Bottas várta a startot. A második sorból a Ferrari párosa, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, a harmadikból renault-s Carlos Sainz és a Toro Rossó-s Pierre Gasly, a negyedikből a Red Bull-os Max Verstappen és a testvércsapat pilótája, Brendon Hartley, az ötödikből a haasoosok, Kevin Magnussen és Romain Grosjean indult.
A születésnapos Fernando Alonso a 11., az időmérőt a gumiválasztással elszúró Daniel Ricciardo a 12. rajtkockába állt. A williamses Lance Stroll alkatrészcserék miatt csak a bokszutcából eredhetett a többiek után.
A gumiszállító Pirelli a 70 körös futamra az egykiállásos ultralágy-közepes stratégiát jósolta a optimálisak a 22. kör környékén elvégzett cserével, de a lágy-közepes és az ultralágy-lágy kombinációkat sem vetették el. A Pirelli az ultarlágy-ultralágy-lágy összeállítást javasolta arra az esetre, ha a forró aszfalton a kopás felerősödne.
Mivel szombaton a top10 versenyzői esőgumikon jutottak tovább a Q3-ba, a teljes mezőny szabadon választhatott abroncsokat a rajthoz. A többség az ultralágyat választotta az első etaphoz, de jó néhányan – Vettel, Sainz, Alonso, Ricciardo, Hülkenberg, Vandoorne, Leclerc, Ocon és Szirotkin – a lággyal vágtak neki, míg Stroll a közepes keveréken kezdett.
2018 Forma-1 Magyar Nagydíj, futam
A lámpák kialvásakor Hamilton jól lépett el, a 617 méteres sprint végén ő fordult elsőként, a 2-es kanyarban Vettel megelőzte Räikkönent, egy pillanatra Bottast is fenyegette, de végül besorolt. Sainz a 8. helyre esett vissza. A sauberes Leclerc a kör végén behajtott a bokszutcába, feladta a versenyt.
Az első kör komolyabb incidens nélkül zajlott le, Daniel Ricciardo ért össze Marcus Ericsonnal, kérdéses volt, hogy sérült-e az autó eleje vagy a gumi.
A sorrend: Hamilton, Bottas, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Gasly, Magnussen, Sainz, Hartley, Hülkenberg, Alonso, Grosjean, Vandoorne, Ricciardo, Ocon, Perez, Szirotkin, Ericsson, Stroll.
Ricciardo a 2-es kanyarban a külső íven próbálta megelőzni Vandoorne-t, de sikertelenül, kisodródott, lemaradt.
Miközben Ricciardo sikeresen vette el a 13. helyet Vandoorne-tól, Verstappen motorhiba miatt lelassult, félreállt, kiesett a versenyből.
Ricciardo Alonso megelőzésével próbálkozott, de a spanyol keményen, ravaszul védekezett.
Ricciardo az első kanyarban bevetődött Alonso mellé, a spanyol még próbált ívet fogni, de az ausztrál maradt elöl a 2. kanyarban is, így előrelépett a 11. helyre.
Ricciardo Grosjean megelőzésével fellépett a top10-be, miközben kiderült, hogy a csapat elfelejtette csatlakoztatni Räikkönen itatórendszerét, a finn kénytelen volt szomjasan végigcsinálni a forró versenyt.
Ricciardo folytatta az előretörést, az első kanyarban Hülkenberget is legyűrte, már a 9. volt.
Grosjean azt jelezte a rádión, hogy az utlralágy gumijai kezdenek végzetesen túlmelegedni, a balesetet kockáztatják. A csapat próbálta megnyugtatni. Ricciardo újabb előzést végzett, a Toro Rossó-s Brendo Hartley mellett is elment.
Räikkönen egy lassú kerékcsere során lágyakat kapott az ultralágyak helyett, a 6. helyre csúszott vissza.
Räikkönen az első kanyarban megelőzte Magnussent.
Bottas Gasly megelőzésével a 3. helyre lépett fel.
Ricciardo kemény csatában, foggal-körömmel küzdve elvette a 6. helyet Magnussentől.
Hülkenberg a legkeményebb, közepes keverékre váltott.
A vezető Hamilton megszabadult az ultralágyaktól, lágyakra váltott. Vettel átvette a vezetést, a bajnoki rivális 13,5 másodperccel mögéje, a 2. helyre tért vissza. Sainz is cserélt.
Ricciardo könnyedén megelőzte a nyilvánvalóan nem védekező Toro Rossó-s Gaslyt, felért az 5. helyre.
Räikkönen egyre közelebb ért Bottashoz.
Räikkönen DRS-távolságon belül került, de mivel az első kanyarban kellett lekörözniük a sauberes Ericssont, még nem tudta támadni Bottast.
A sorrend féltávnál: Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Gasly, Alonso, Vandoorne, Magnussen, Ocon, Sainz, Grosjean, Hartley, Hülkenberg, Perez, Stroll, Ericsson, Szirotkin.
A hosszú első etapot teljesítő Vettel előnye egyre csökkent Hamiltonhoz képest, de előbb Räikkönen második cseréjét tudták le, a finn újra lágyakat kapott.
Vettel ultralágyakra cserélt, hiába maradt kint sokáig, a bal első lassú cseréje miatt végül mégis csak Bottas mögé, a 3. helyre tért vissza.
Vettel a friss és tapadósabb gumikon azonnal Bottas üldözésébe kezdett, minél előbb meg kellett előznie. A 42. kör végére DRS-távolságon belül is ért.
Vettel kezdett bajba kerülni, a jobb hátsóján igen hamar megindult a hólyagosodás. Ricciardo ultralágyakra váltott, az 5. helyre, szűk 14 másodperccel Räikkönen mögé tért vissza.
A sorrend 20 körrel a vége előtt: Hamilton, Bottas, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Gasly, Magnussen, Alonso, Vandoorne, Sainz, Grosjean, Hartley, Hülkenberg, Ocon, Perez, Ericsson, Szirotkin, Stroll,
Vandoorne sebességváltó-hiba miatt pontszerző helyről állt ki a pálya szélére. Virtuális biztonsági autót rendeltek el.
n
Bottas Mercedesén kezdtek egészen elfogyni a lágyak, Vettel egészen a nyakára került.
Míg Vettel nem bírt Bottasszal, a jóval gyorsabb Räikkönen utolérte a párost. Mindez a vezető Hamilton kezére játszott, aki lassan egy kiállásnyi, közel 20 másodperces előnyt autózott ki.
Vettel az első kanyarban külső íven előzte Bottast, a második kanyarban viszont a Mercedes ráfutott a szűken forduló Ferrarira, eltört az első szárnya, visszaesett a 4. helyre.
Ricciardo felzárkózott a sérült Mercedesre, az első kanyarban külső íven próbálta előzni a finnt, aki csúnyán kiegyenesítette a kanyart, meglökte a Red Bullt, jó néhány elemet összetört az oldalán. Mindketten folytatni tudták.
Bottast a csapat a pozíció átadására szólította, Ricciardo az első kanyarban ment el a Mercedes mellett. Hamilton eközben senkitől sem zavartatva, végtelenül simán nyerte meg a Magyar Nagydíjat, idei 5. sikerét aratva, pályafutása során immár 6. alkalommal diadalmaskodva a Hungaroringen. A dobogóra a Ferrari párosa, Vettel és Räikkönen ért még fel.
A további pontszerző helyeken Ricciardót, Bottast, Gaslyt, Magnussent, Alonsót, Sainzot és Grosjeant jegyezték.
Hamilton a győzelemmel 24 pontra, egy híján egy futamgyőzelemnyire növelte előnyét Vettellel szemben az egyéniben, a konstruktőriben a Mercedes 8-ról 10 pontra növelte előnyét.
Forrás: Fotó: Formula1.com