Az új elem célja, hogy könnyebbé váljon az előzés a Forma-1-ben. Jelenleg túlságosan meghatározó az aerodinamika szerepe, a bonyolult konstrukciók miatt a versenyautók mögött rendkívül turbulens a levegő, így nehéz az elöl haladó nyomában maradni.
Erről például Sebastian Vettel is tudna mesélni, aki hiába volt sokkal gyorsabb Valtteri Bottasnál a Magyar Nagydíjon, hosszú köröket kellett a finn Mercedese mögött töltenie, mire meg tudta előzni. Nagyon leegyszerűsítve a „piszkos”, turbulens levegőben jelentősen csökken az autók tapadása, aki pedig túl közel megy az előtte haladóhoz, idő előtt elfogyasztja a gumijait, amik ilyen körülmények között sokkal jobban kopnak. A Hungaroringen különösen érezhető ennek hatása, mert szinte végig kanyargós a pálya, a célegyenest leszámítva nincs komoly támadási lehetőség.
Az új első szárny célja, hogy könnyebb legyen követni az elöl haladót, az egyszerűbb kialakítás kevésbé turbulens légáramlatokat kelt majd.
A hungaroringi teszten a Force India vitte először pályára az elemet, de elvileg a Williams is kipróbálja majd a saját fejlesztését.
@ForceIndiaF1 with 2019 spec front wing #F1 #F1Testing pic.twitter.com/yrrvfUMTvg
— Christian Menath (@MSM_Christian) 31 July 2018
Sőt, már a Williams is túl van rajta azóta.
.@WilliamsRacing with their 2019 concept wing #budatest #F1Testing pic.twitter.com/tPioMVsAco
— Analysis of F1 (@analysisofF1) 31 July 2018