A Ferrari autóját ezúttal a tesztpilóta Antonio Giovinazzi vezette, aki nem hivatalos pályacsúcsot ért el, megdöntve Sebastian Vettel múlt szombaton felállított rekordját. A rekord azért nem hivatalos, mert az olasz versenyző nem versenyhétvége során érte el.
Giovinazzi pályacsúcsa nagyban köszönhető annak is, hogy a Ferrarira ezúttal felkerültek a hiperlágy gumik, amelyek a Magyar Nagydíjon egyébként nem voltak használhatók, az ultralágy volt a legpuhább keverék.
Giovinazzi a hiperlágyakon 1:16 alá vitte a pályacsúcsot, az olasz minden bizonnyal időmérő-szimulációt futott, az sem kizárt, hogy a Ferrari új fejlesztésű, a Magyar Nagydíjon a Sauber és a Haas által már kipróbált új motorjával. Feltűnő az is, hogy a teszt többi résztvevője nem törekedett ennyire gyors körökre, Marcus Ericsson két és fél másodperces hátránnyal lett második.
A tesztnapon bemutatkoztak az új, 2019-es szabályok szerint készült első szárnyak, erről bővebben itt írtunk. A nap folyamán a Red Bull is megmutatta a saját verzióját.