Valószínűleg mindenkinek az életében van egy hosszabb, rövidebb időszak, amikor valamiért rajong a Volkswagen Golfért. Aztán ez jobb esetben szépen lecseng, míg másoknál annyira súlyossá válik, hogy nyakra főre Golfokat kezd vásárolni, és gyűjtővé válik. Szerencsére az utóbbi a ritkább.
Sorban állnak a Golfok. Van belőlük 116 darab
Sorban állnak a Golfok. Van belőlük 116 darab
Fotó megosztása:
A leglátványosabb darab ez a lakóautó, ami nem is olyan régen került a gyűjteménybe
A leglátványosabb darab ez a lakóautó, ami nem is olyan régen került a gyűjteménybe
Fotó megosztása:
Ilyen belülről egy Golf alapú lakóautó
Ilyen belülről egy Golf alapú lakóautó
Fotó megosztása:
Ez egy másik vonal, itt a paltóról leszerelhető a lakórész
Ez egy másik vonal, itt a paltóról leszerelhető a lakórész
Fotó megosztása:
Az amerikai modellek is főleg németországból, Ausztriából származnak
Az amerikai modellek is főleg németországból, Ausztriából származnak
Fotó megosztása:
Szemetes autóként használt Golf Caddy
Szemetes autóként használt Golf Caddy
Fotó megosztása:
Számos példány kevesebbe került, mint amennyiért ideszállították
Számos példány kevesebbe került, mint amennyiért ideszállították
Fotó megosztása:
Szögletes, tengerentúli lámpadizájn
Szögletes, tengerentúli lámpadizájn
Fotó megosztása:
Vannak jobban megmaradt és szakadtabb belsejű Golfok is
Vannak jobban megmaradt és szakadtabb belsejű Golfok is
Fotó megosztása:
Kívülről még csak hagyján
Kívülről még csak hagyján
Fotó megosztása:
Bentről viszont nagyot üt ez a kívül-belül piros jószág
Bentről viszont nagyot üt ez a kívül-belül piros jószág
Fotó megosztása:
A tető is piros. Kemény
A tető is piros. Kemény
Fotó megosztása:
Táblácska a szélvédő tövében
Táblácska a szélvédő tövében
Fotó megosztása:
Így festett az első VW SUV fehérben
Így festett az első VW SUV fehérben
Fotó megosztása:
Ez pedig a belseje
Ez pedig a belseje
Fotó megosztása:
Korabeli szaklap
Korabeli szaklap
Fotó megosztása:
fa váltógomb és tricsimillió csatornás equalizer
fa váltógomb és tricsimillió csatornás equalizer
Fotó megosztása:
Nagy hifi
Nagy hifi
Fotó megosztása:
Rendesen teleextrázták ezt a kocsit
Rendesen teleextrázták ezt a kocsit
Fotó megosztása:
Eredeti gazdája valószínűleg kirámolta a Homasita raktárát
Eredeti gazdája valószínűleg kirámolta a Homasita raktárát
Fotó megosztása:
Minden létező, felesleges kacat rákerült, ami csak van
Minden létező, felesleges kacat rákerült, ami csak van
Fotó megosztása:
Rémes szegény autó
Rémes szegény autó
Fotó megosztása:
Igazi hülyegyerek-Golf
Igazi hülyegyerek-Golf
Fotó megosztása:
Ez még nem saját munka
Ez még nem saját munka
Fotó megosztása:
Az első villany Golf még ilyen ósdi akksikkal szaladt
Az első villany Golf még ilyen ósdi akksikkal szaladt
Fotó megosztása:
Pici, zöld béka egy sarokban
Pici, zöld béka egy sarokban
Fotó megosztása:
Fontos műszerek a motorháztetőn
Fontos műszerek a motorháztetőn
Fotó megosztása:
A kék hajú, mellben erős tündérek is csordákban járnak
A kék hajú, mellben erős tündérek is csordákban járnak
Fotó megosztása:
A kéményseprő apró, dedikált Golfjával
A kéményseprő apró, dedikált Golfjával
Fotó megosztása:
A leendő múzeum egy kevésbé izgalmas része, ahol összeérnek az autók a félhomályban
A leendő múzeum egy kevésbé izgalmas része, ahol összeérnek az autók a félhomályban
Fotó megosztása:
Sorozatgyártás előtti tolóajtós I-es Golf 1974-ből
Sorozatgyártás előtti tolóajtós I-es Golf 1974-ből
Fotó megosztása:
Az ajtó zárásával a biztonsági öv is a helyére került
Az ajtó zárásával a biztonsági öv is a helyére került
Fotó megosztása:
Látszólag semmi extra, pedig ez egy igazi vadállat volt ez a 210 lóerős G60-as
Látszólag semmi extra, pedig ez egy igazi vadállat volt ez a 210 lóerős G60-as
Fotó megosztása:
Szörnyeteg a javából
Szörnyeteg a javából
Fotó megosztása:
Egy furán bútorozott Golf az arab világból
Egy furán bútorozott Golf az arab világból
Fotó megosztása:
Az AMS 50. szülinapjára készült ez a Golf
Az AMS 50. szülinapjára készült ez a Golf
Fotó megosztása:
Mindössze 50 darab készült belőle
Mindössze 50 darab készült belőle
Fotó megosztása:
Szépen feliratozott ülések
Szépen feliratozott ülések
Fotó megosztása:
Katonai színű Golf mögött néz a semmibe egy újabb kék hajú
Katonai színű Golf mögött néz a semmibe egy újabb kék hajú
Fotó megosztása:
Egymilió kilométer egy Golfban? Akkor az is biztos itt lesz valahol
Egymilió kilométer egy Golfban? Akkor az is biztos itt lesz valahol
Fotó megosztása:
Mondtam
Mondtam
Fotó megosztása:
Modellgyjűjtemény is van
Modellgyjűjtemény is van
Fotó megosztása:
A Harlequin Golfból sem készült túl sok
A Harlequin Golfból sem készült túl sok
Fotó megosztása:
Az alapszínt a tető és a C-oszlop adja, így összesen négyféle tarka Golfot lehetett összehozni ezekből a színekből
Az alapszínt a tető és a C-oszlop adja, így összesen négyféle tarka Golfot lehetett összehozni ezekből a színekből
Fotó megosztása:
Golf tréler
Golf tréler
Fotó megosztása:
Nyilván Golfokat szállít
Nyilván Golfokat szállít
Fotó megosztása:
Hosszú rémség, durva tetőspoilerrel
Hosszú rémség, durva tetőspoilerrel
Fotó megosztása:
Én durván 21 éves lehettem, amikor a kötelező Trabantos kezdés és Škodás folytatás után végre átülhettem valami nyugati autóba, egy korai 1-es Golfba. Még arra is emlékszem, hogy a várban sétálva találtuk a felpapírozott autót, amit 130 ezer forintos irányáron kínált egy közeli étterem pincére. A próbakör után kiderült, hogy a motorja csapágyas, így alkudtunk és végül 100 ezerért elhoztuk. Majd bontóból szereztünk bele tipptopp motort, kicseréltük, majd boldogan éltünk, míg nem akartam inkább egy Uno Turbót. De ez már egy másik, sokkal szomorúbb történet.
Minden létező, felesleges kacat rákerült, ami csak van
Szóval nekem is volt 1-es Golfom, 1,3-as, benzines, szép metálzöld, színezett ablakkal, finom kárpittal. Nem volt olyan ízléstelen fertelem, mint ez itt fent, de a színe stimmelt. Azonban szeretni csak annyira szeretem, mint amennyire egy végre jól menő, kényelmes és megbízható autót lehet. Semmi több.
Bentről viszont nagyot üt ez a kívül-belül piros jószág
Másoknak viszont, mint amilyen Josef Juza a Golf a minden szempontból tökéletes autó. „Amikor életemben először ültem be egy Golfba, úgy éreztem, mintha kizárólag rám szabták volna az autót. Az üléspozíció, a vezetési élmény, a mindennapi használhatóság – mind az én ízlésem szerinti volt. Az első Golfot egy második, majd egy harmadik követte. Ekkor azt a célt fogalmaztam meg, hogy szeretném, ha minden élethelyzethez lenne egy alkalomhoz illő Golfom”
Így festett az első VW SUV fehérben
Az elhatározást tett követte, és lett Golf GTI-je, ha gyorsan akart menni, kabriója nyárra, Golf Country-ja télre, terepre, nyaraláshoz pedig Golf alapokra épített lakóautója. Meg ezeken kívül még vagy 112 darab másik Golfja, amik között megtalálható a 276 példányban gyártott III-as Harlequin Golf, vagy az ötajtós 1-es GTI, a tolóajtós VW Golf, a borzasztóan erős és ritka 210 lovas G60, illetve elektromos és egyéb különleges modellek.
Látszólag semmi extra, pedig ez egy igazi vadállat volt ez a 210 lóerős G60-as
A kéményseprőként dolgozó osztrák Golf-bolond mára csinos kis kiállítást hozott össze a járgányokból, amiket elsőként nekünk mutatott meg. Mivel a múzeum igazából csak jövő tavasszal nyit ki, így a még félkész állapotban lévő kiállítást tekinthettük meg. Néhol ujjnyi porral, máshol iszonyú sűrű parkolással nehezítve a fényképezést egy rémesen világított csarnokban. De a hangulat varázslatos, mindig izgalmas, amikor egy fanatikus megmutatja a kincseit. Nézzük is inkább a képeket!
A fotóra kattintva sokképes galéria nyílik:
Tolóajtós I-es Golf 1974-ből
Az osztrák Golf-gyűjtemény pár darabja a szeptember 22-i Volkswagen találkozóra is eljön majd Magyarországra, a Hungaroringre. Ott közelről is meg lehet majd nézni őket, amíg megnyit az igazi, 116 darabos Golf kiállítás.