Az év elején bemutatott BMW M5 augusztustól már csak a második a sorban: megérkezett az M5 Competition, amely ezúttal 625 lóerőt és 750 Nm forgatónyomatékot ad le. A 4,4 literes turbómotor ezen legújabb kiadása 3,3 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, 200 km/óráig pedig mindössze 10,8 másodperc az utazás – 3 tizeddel gyorsabb, mint az alapkivitelű BMW M5 esetén.

Ez így persze marginális különbség, de az M5 Competition nemcsak a másodpercekről szól, hanem például arról is, hogy a fekete krómozású dupla ikerkipufogón előtörő hang gombnyomásra még agresszívabb tónusra vált – a leömlő és a teljes kipufogórendszer is egyedi fejlesztésű.

Önálló modellként érkezik az BMW M5 Competition 29

Maga a motortartó bak is különleges darab; keményebb az alapverziónál, így az autó közvetlenebbül, precízebben irányítható. Az M Steptronic sebességváltó és a tisztán hátsókerekes üzemben is működtethető xDrive összkerékhajtás változatlan formában szolgálja ki a hajtást.

Önálló modellként érkezik az BMW M5 Competition 30

Átfogóan módosították ellenben a felfüggesztés hangolását: a hasmagasságot 7 mm-rel csökkentették, több ponton változtattak a futómű-geometrián, feszesebb rugókat és kanyarstabilizátorokat, új lengőkar-bekötéseket alkalmaztak, és bár a féket is feljavították, opcióként karbon-kerámia rendszer is rendelhető.

Önálló modellként érkezik az BMW M5 Competition 31

Szerkezetükben és megjelenésükben is egyediek a 20 colos keréktárcsák, míg az utastérben sávozott biztonsági övek és a motor indításakor a műszeregységben felvillanó M Competition felirat segít azonosítani az 5-ös széria új csúcsverzióját.

Önálló modellként érkezik az BMW M5 Competition 32

Érdekel, hogy mutat mozgásban az M5 Competition? Akkor kattints ide!