A Pikes Peak hegyi felfutón idén a Volkswagennek teremtek babérok, de az Audi is talált magának ünnepelni valót a csúcson – pontosabban a csúcson, és a völgyben.
Felküldték ugyanis a hegy tetejére az Audi e-tron elektromos prototípust, de nem ám azért, hogy sebességi rekordot fusson, hanem hogy bemutassák, milyen jó hatásfokkal nyeri vissza lassítás során az energiát: a motor kimenő teljesítményének 70 százalékával, 220 kW-tal tölti az akkukat, ami új rekord a széria(közeli) modellek körében.
Hogy ez a gyakorlatban mit jelent? 4302 méter magasból indulva, 1900 méternyit ereszkedve annyi energiát táplált vissza az akkumulátorokba a 31 kilométeres úton, hogy az elegendő volt csaknem ugyanennyi távolság megtételére – azt persze nem írta az Audi, hogy ez hegynek felfelé lett volna.
Az Audi e-tron rekuperatív fékrendszere 0,3 g lassulást képes elérni, a mechanikus fék csak ezt követően lép üzembe – normál használat során gyakorlatilag egy pedállal, a fék érintése nélkül vezethető az autó.