A Solaris Bus&Coach legújabb autóbusza (felső kép) stílusosan a LITE, vagyis a „low-calorie” elnevezést kapta. Az általában az élelmiszereknél használt, alacsony kalóriatartalomra történő utalás jelen esetben ultrakönnyű buszépítési koncepciót takar. A kiindulási alapot a háromajtós, városi forgalomra tervezett sztenderd Urbino 12-es adta.

A lengyelek egy kétajtós, regionális utasszállításra tervezett autóbuszt álmodtak meg, melyet aztán jelentős fogyókúrára fogtak a városihoz képest.  A jármű önsúlya mindössze 9 tonna, de utasokkal együtt sem nehezebb 15 tonnánál, míg a kiindulási alapot jelentő változat megengedett össztömege eléri a 19 tonnát.  A különbség jelentős, főleg, hogy két egyforma hosszúságú, 12 méteres autóbuszról van szó. A súlycsökkentés ellenére az újdonság teljesíti az ECE R29 frontális ütközésvédelmi és az ECE R66 borulásvédelmi szabványt.

Nem csak a súlyt tekintve tér el a városi változattól a LITE. Ugyan a tengelytáv ugyanaz, vagyis 5,9 méter, de az elülső túlnyúlás 2,55 méterre (2,7-ről), a hátsó túlnyúlás 3,24 méterre csökkent (3,4-ről). További változás, hogy a korábbi 22,5 colos kerekek helyett 19,5 colos gumiabroncsokkal rendelkezik. Mindez lehetővé teszi a ZF RL55-ös első tengely beépítését, melyet alapvetően midi buszokban szoktak alkalmazni. A hátsó, hajtott tengely esetében ugyanakkor a korábbiaktól eltérően nem a ZF, hanem a Dana G150-es gyártmányára esett a választás. A kevesebb ajtónak köszönhetően több, összesen 41 ülés fér el a fedélzetén, az állóhelyek száma pedig eléri 44-et.

Kiskerekű hibridet épített a Solaris 1

A teljesen elektromos kiadás is megkapja a faceliftet.

A Solaris Urbino 12 LITE Hybrid hajtásáról a már jól bevált Cummins ISBe, 4,5 literes, 210 lóerős dízelmotor gondoskodik, mely 850 newtonméteres maximális nyomaték leadására képes. A hibrid hajtáslánc másik fontos eleme, a 11,5 kW-os teljesítményű elektromotor pedig kis sebességnél mozgatja meg az autóbuszt. Ebben a kombinációban a busz fogyasztása 30 liter alatt marad 100 kilométeren, a SORT 2-es mérési metódus szerint.

Az új modellváltozat dizájnja ugyan illeszkedik a jelenlegi palettába, de már a jövő Solarisainak megjelenését tükrözi. A lengyelek ugyanis a 2014-ben bemutatott negyedik generációs Urbino-családnál elérkezettnek látták az időt a ráncfelvarrásra. Bár a facelift nem annyira látványos, azért az apróbb módosítások észrevehetők.

A változtatások célja a jobb aerodinamikai mutató elérése volt, ennek megfelelően a jármű homorúbb szélvédőt és áramvonalasabb tetőt kapott. Módosították a szélvédő feletti viszonylatkijelzőt és a tetőn lévő védőburkolatok alakját is. Lényeges fejlesztés továbbá, hogy az LITE immáron 100%-ban LED-technológiás fényszórókat használ. A korábbi öt helyett pedig immáron csak hármat építenek be mindkét oldalt.

Az új Solaris LITE Hybrid 12 az októberi Transexpón mutatkozik be Kielcében, a 12 méteres elektromos és a 12 méteres sztenderd hibrid Urbino mellett. A bemutatandó buszok mindegyike magán fogja viselni a faceliftet, mely 2019-től az összes gyártásban lévő Urbinóra felkerül.