Az útalapot is érintő felújítási munkák több ütemben, várhatóan 210 napon keresztül, 2019-re átnyúlva valósulnak meg. A rekonstrukció az érintett pályaoldal lezárása mellett valósul meg, amelynek kiépítését augusztus 22-től kezdik el a szakemberek.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, hazai költségvetési forrásból, több mint nettó 3,4 milliárd forintból újul meg a pálya.

A beruházás első ütemében a 102-es és 111-es kilométerszelvények között kezdődnek el a munkálatok, illetve a 92-es, 94-es, 100-as és 102-es kilométerszelvényeknél lokális javítási munkákat végeznek az adott szakaszokon található hidaknál. Az első ütemben szereplő munkák várhatóan a téli üzemeltetési időszak kezdetéig tartanak majd.

Az idei évben munkába vett szakaszokon teljes pályazár mellett dolgoznak majd a kivitelező munkatársai. A Letenye felé tartó oldal forgalmát így a főváros irányába vezető oldalra terelik át. Mivel a Budapest felé tartó irányban összesen három sáv áll rendelkezésre, ezért a főváros felé a leállósávon és a külső sávon, míg Letenye irányába egy sávon haladhat majd a forgalom. Fontos tudnivaló, hogy Siófoknál, a 65-ös főút csomópontjában egészen addig ki lehet majd hajtani, amíg a géplánc oda nem ér. A munkaterület mellett 60, illetve 80 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben.

Az átfogó felújítási munkák során a kivitelezők a teljes, Letenye felé vezető pályaoldalt felújítják, a külső sávon modern, innovatív és környezetbarát technológiát, úgynevezett hideg REMIX eljárást alkalmaznak, mellyel az elbontott útalap jó részét újrahasznosítva építik ki az új alaprétegeket. Majd ezt követően új kopóréteget terítenek a szakemberek.