A Magyar Nagydíj előtt csődbe ment Force Indiát az eddigi a Williams egyik fő szponzoraként ismert divatmágnás Lawrence Stroll által vezetett befektetői konzorcium vásárolta meg, és bár jogi problémák miatt mostantól új néven – Racing Point Force India –, új csapatként, nulláról indulva versenyeznek, igen valószínű, hogy a milliárdos fia, Lance hamarosan, akár már a jövő héten átül a jóval versenyképesebb rózsaszín autóba.

A kanadai pilóta ezzel kitúrná Esteban Ocont – akit talán a régi Renault-kapcsolatát kihasználva a McLarenhez próbálna bejátszani a Mercedes –, emellett a Williamsnél is üresedés keletkezne, amit az idén teszt- és tartalék pilótaként dolgozó, de a versenyzéshez való visszatérésre hajtó Robert Kubica kaphatna meg.

A 2011 elején ralibalesetben megsérült 33 éves lengyel a 2010-es szezonzáró óta nem vett részt Forma-1-es futamon, ám tavaly óta számos alkalommal tesztelt, a Spanyol és az Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzésein is vezetett. Azt mondja, ő készen áll a versenyzésre:

„Késznek érzem magam, máskülönben nem is írtam volna alá a Williamsszel az idei évre. A munkaköri leírásomban az van, hogy készen kell állnom, ha valami történik, be kell állnom. Persze nem könnyű dolog ez az idény közepén, a legjobbak ellen. Bár volt már lehetőségem néhányszor vezetni az autót idén, azért kevesebb a tapasztalatom, de ettől még meg kell tenni” – mondta a Motorsport.comnak.

F1: Kubica kész a versenyzésre 1

„Emellett úgy gondolom, hogy a Williams azért ajánlotta nekem ezt az állást, mert hiszik, hogy képes vagyok rá. Jelenleg nagyon sok a spekuláció, de nem hagyom, hogy ez befolyásoljon, csak teszem a dolgom, aztán meglátjuk, mit hoz a jövő.”

„Néha a jó helyen kell lenni a megfelelő időben, kell egy kis szerencse és persze az, hogy higgyenek az emberben.”

Bár a pilótacserék már a jövő héten megindulhatnak, valószínűbb, hogy inkább a Szingapúri Nagydíjra ülnek át a versenyzők, ami azt jelenti, hogy Kubicának utcai pályán kellene visszatérnie.

„Amikor azt mondtam, hogy képes vagyok vezetni, az egész naptárra értettem. Jó néhány teszten vezettem már, először a Renault-val, majd a Williamsszel, meggyőződésem, hogy képes lennék rá.”