A fotókon látható Ikarus 250-es már sokszor feltűnt a Vezessen. Nyugdíjas éveit meglehetősen aktívan tölti, hiszen ha éppen nem a repülőtér látogatásra érkező kíváncsiskodókat cipeli, akkor valamelyik hazai, vagy nemzetközi buszos találkozón tűnik fel. Ez a jármű egyike a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (LKK) nosztalgia autóbuszainak. Van már nekik Ikarus 350-esük, de még Ikarus 280-asuk is, a Setra S 208 H-ról nem is beszélve.

Az egyik legelső beszerzésnek ez az Ikarus 250-es tekinthető, mely érdekes módon sohasem dolgozott malévos színekben. Ennek az az oka, hogy a reptéri buszok túlnyomó része a roncstelepen végezte, még az Ikarus 280-ast is egy BKV-s változatból kellett megcsinálni. De maradva alanyunknál fontos megemlíteni, hogy felújítását az a Béke Tóni menedzselte, aki tavaly megépítette a „galaxis legerősebb autóbuszát„.  Hosszas kutató munka után akadtak rá, ebből a típusból ugyanis nagyon kevés működőképes, használható példány maradt fenn.

Az Iho.hu információi szerint végül egy ex-Volánbuszos, 1989-es gyártású, DZA-237 rendszámú buszra esett a választás. A jármű 2014-re készült el, azóta lehet vele találkozni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.  Az autóbusz 2015-ben a brandenburgi Bad Belzig városában megrendezett IV. Nemzetközi Ikarus Találkozó első díjával is kitüntették. Következzenek a friss képek az autóbuszról. A fotók valamelyikére kattintva megtekinthető a teljes galéria.

 

Ezzel a csodálatos Ikarusszal búcsúzunk a nyártól 1
Ezzel a csodálatos Ikarusszal búcsúzunk a nyártól 35

Már a felújítás előtt tudták, olyan buszt szeretnének, melyet napi használatban lehet üzemeltetni a repülőtéren.

Ezzel a csodálatos Ikarusszal búcsúzunk a nyártól 36

A felújítás során sikerült szerezni egy eredeti Thermo King klímát, melyet felszereltek a jármű tetejére. Úgy, ahogy az a korabeli példányokon is rajta volt.

Ezzel a csodálatos Ikarusszal búcsúzunk a nyártól 37

A jármű a bemutatókra és a fotózásokra megkapta a mintakocsi, Ikarus 250.43 -as típus eredeti BU 24-07-es rendszámát. A hivatalos rendszám a fotón látható.

Ezzel a csodálatos Ikarusszal búcsúzunk a nyártól 38

Meghagyták a jármű eredeti, volánbuszos, dönthető háttámlás, felhajtható karfás üléseit, mert azok jóval kényelmesebbek az eredeti malévosoknál.

Ezzel a csodálatos Ikarusszal búcsúzunk a nyártól 39

A műszerfalat is sikerült megőrizni az eredeti járműből. Bár a tachográf előírás, egy speciális megoldásnak köszönhetően megmaradhatott az eredeti sebességmérő.

Ezzel a csodálatos Ikarusszal búcsúzunk a nyártól 40

A fényezés pontos terveit Somogyi-Tóth Dániel és Kiss Gergely készítette el, többek között a Csak semmi pánik című film alapján.

A fotók és a cikk létrejöttéért külön köszönet a Légiközlekedési Kulturális Központnak!

Fotók: Aranyi Péter