Akárcsak a Ferrari 488-as elődjéből, úgy a turbós motorral és fejlettebb aerodinamikával felfrissített modellből is elkészült a helyes változat Speciale helyett Pista néven, mely olaszul versenypályát jelent. A limitált szériás modell kupé változata hamar elfogyott, de most megérkezett a második lehetőség: itt a nyitható keménytetővel szellőssé varázsolható Ferrari 488 Pista Spider.

A hónap egyik legnagyobb autós eseménye, melyen a Ferrari célközönsége is megfordul, a kaliforniai Pebble Beach-en rendezett Concours d’Elegance autószépségverseny, ezért ide időzítették az autó premierjét. Ez az olasz sportkocsikat gyártó vállalat ötvenedik nyitott tetős modellje, melybe az általuk valaha gyártott legerősebb V8-as motor került, mely sorra nyeri az Év Motorja díjakat és saját bevallásuk szerint pengeéles a gázreakciója.

Ledobta tetejét a Ferrari 488 Pista 1

Ledobta tetejét a Ferrari 488 Pista 17

Nem üveg gépháztető alatt lakik, ezért csupán a fedéltől megszabadítva látszik az utastér mögött elhelyezett 3,9 literes, duplaturbós V8-as motor. A nyolchengeres 720 lóerős teljesítményét 8000-es fordulatnál adja le és mellé 3000-től 770 Nm csúcsnyomatéka van. Ez azt jelenti, hogy egyetlen lóerőnek csupán 1,92 kg-ot kell cipelnie. A nyitható keménytetővel egyébként mindössze 91 kilogrammot hízott az autó.

A Ferrari 488 Pista Spider álló helyzetből 2,85 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra és a 200-as osztásig is csupán további 5,15 másodpercig kell várakozni. A végsebessége 340 km/óra. A 488 Pista Spider leginkább módosított lökhárítóiról ismerhető fel, valamint az új 20 colos, alufelnik, melyek helyettesíthetőek 20%-kal könnyebb, karbonból készült darabokkal is.